W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
5 zasad, jak dobrze wybrać chemię gospodarczą dla hotelu
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak ważny jest wybór odpowiednich produktów do sprzątania hoteli dla wydajności pracy i wygody personelu sprzątającego (więcej o tym jak ułatwić pracę personelu w tym tekście>>). Dobrej jakości produkty do profesjonalnego sprzątania wpływają nie tylko na skuteczność czyszczenia, ale generują realną oszczędność czasu pracy. A to wymiernie przekłada się na koszty obsługi obiektu. O czym zatem warto pamiętać, aby wybrać dobre środki do czyszczenia dla hotelu?
Zasada 1: Tylko środki do czyszczenia do profesjonalnego zastosowania
To pierwsza i najważniejsza zasada. Wybieraj tylko te preparaty, które są przeznaczone do profesjonalnego zastosowania w hotelach. Dlaczego? Ponieważ zawierają inny skład, niż środki chemii domowej – są bardziej skoncentrowane i wydajniejsze. Bo skutecznie usuwają zabrudzenia, co realnie wpływa na jakość i czas sprzątania. Bo nie tylko usuwają zanieczyszczenia, ale także pielęgnują powierzchnie, co przedłuża ich żywotność. Bo są bezpieczne i posiadają wszelkie dokumenty, które pozwalają na bezpieczne wykorzystanie przez personel i na używanie ich w obiektach publicznych.
Sprawdź naszą ofertę profesjonalnych środków czystości do sprzątania hoteli>>
Zasada 2: Uniwersalne produkty do ogólnego sprzątania, specjalistyczne – do konkretnych powierzchni
To prosta zasada i dobrze jest jej się trzymać. Niektóre płyny (w tym do powierzchni: emaliowanych, ceramicznych, szklanych czy ceramicznych w łazience) nadają się do dosyć uniwersalnego stosowania ze względu na podobieństwo powierzchni, do których są przeznaczone. Jednak do odtłuszczania lub czyszczenia powierzchni ze stali nierdzewnej, konserwacji mebli tapicerowanych czy skóry warto użyć preparatów specjalistycznych. Wynika to ze składu środków czyszczących oraz ich sposobu działania. Produkty o ukierunkowanym działaniu lepiej radzą sobie z konkretnym zanieczyszczeniem, nie niszczą powierzchni i chronią ją, co przedłuża ich żywotność.
Do podobnych powierzchni warto stosować uniwersalne środki, np. do mycia łazienki (np. produkt YEP do profesjonalnego sprzątania łazienki i SPA>>), a jeśli zaistnieje potrzeba (np. trudne zabrudzenia, uporczywe zacieki, kamień itd.) wówczas należy sięgnąć po dedykowane silniejsze preparaty.
Zasada 3: Koncentraty to realnie mniejsze koszty dla hotelu
Zaznaczmy na początku, że nie wszystkie środki chemiczne są dostępne w formie skoncentrowanej. Ma to związek z ich przeznaczeniem i specyfiką działania. Nie rozważamy tu kwestii gotowych do użycia preparatów dla hoteli, jak np. środki do czyszczenia mebli lub skóry. Chodzi o produkty chemii profesjonalnej, które są proponowane zarówno w opakowaniach z preparatem gotowym do użycia, jak i w formie koncentratów.
Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Środki chemii gospodarczej gotowe do użycia są wygodne (bez potrzeby rozcieńczania) i bezpieczne (nie ma kontaktu z silnie stężonym silnym środkiem chemicznym), jednak najczęściej trzeba za nie więcej zapłacić niż za koncentraty. Z kolei przy tych drugich należy zachować pewne środki ostrożności przy przygotowywaniu finalnych roztworów i dbać o odpowiednie proporcje, jednak w ogólnym rozrachunku pozwalają na spore oszczędności. Kupowanie koncentratów pozwala na zmniejszenie kosztów samego środka czyszczącego, transportu i przechowywania. Pod kątem ekonomicznym istotna jest także opcja nabycia preparatów w dużych (i tańszych) opakowaniach zbiorczych.
Zasada 4: Zapach ma znaczenie
Z aromatem czy bezzapachowe? Profesjonalne produkty do czyszczenia to zwykle silne środki chemiczne o złożonym składzie, co ma odbicie w ich zapachu. Niektórym kojarzy się on z intensywnym aromatem powszechnie określanym jako „chemiczny” lub co gorsza – „szpitalny”. Co prawda ma to związek z wysokim poziomem czystości i higieny, jednak niekoniecznie są to wonie przyjemne dla nosa gości hotelowych. Tę specyficzną kompozycję zapachową neutralizuje się przez dodanie do preparatów substancji zapachowych. Pytanie, czy ten konkretny zapach nie będzie zbyt intensywny i czy przypadnie gościom do gustu. Są dwa rozwiązania tej kwestii. Pierwsza to stosowanie bezzapachowych środków chemicznych dla hoteli lub tych o neutralnym zapachu, druga – wybór środków czystości o przyjemnej kompozycji zapachowej (warto jednak na początku przetestować preparat). Jeśli jednak zdecydujemy się na skuteczne środki chemiczne, które mogą mieć nieodpowiedni zapach, warto sięgnąć po neutralizatory przykrych zapachów lub stosować odświeżacze powietrza.
Zasada 5: Bezpieczeństwo stosowania
Profesjonalne środki czyszczące dla hoteli to preparaty o silnym działaniu, mogą zawierać w swoich składzie substancje niebezpieczne dla zdrowia. Dlatego przed zastosowaniem warto zwrócić uwagę, czy i jakie ostrzeżenia podaje producent na etykiecie opakowania (np. unikanie kontaktu ze skórą lub z oczami). W takiej sytuacji należy bezwarunkowo stosować środki ochrony osobistej (rękawice, odzież ochronna itd.) oraz postępować zgodnie z instrukcją producenta (ważne szczególnie przy koncentratach). Wybierajmy także serie środków do czyszczenia w hotelach, które mają świadectwa bezpieczeństwa wydane np. przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego (np. YEP – profesjonalne środki do czyszczenia hoteli).
fot. go_greener_oz, flickr.com, creative commons licence
Leave a comment