W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
Portale rezerwacyjne - gdzie warto pokazać ofertę hotelu?
Od kilku lat obserwuje się rosnącą popularność serwisów rezerwacyjnych. Czy i jak przekłada się to na sprzedaż oferty hotelu? Czy portale bookingowe pomagają w prowadzeniu biznesu czy raczej przeszkadzają? Czy warto inwestować z reklamę? I najważniejsze – gdzie warto się pokazać? Podpowiadamy.
Jak działają portale rezerwacyjne?
Najprościej mówiąc to platformy internetowe, w których użytkownik może przejrzeć oferty obiektów w konkretnej lokalizacji i zarezerwować pobyt bez kontaktu z nimi. To pośrednicy, którzy ściągają aktywnie Internautów i zachęcają do skorzystania z oferty hoteli, pensjonatów, hosteli i pokojów prywatnych. Oczywiście pod warunkiem, że obiekt wystawi tam swoją ofertę.
Serwisy bookingowe pokazują nie tylko wyczerpującą informację o obiekcie, ale promują także oferty ze zniżkami i pomagają wyprzedać ostatnie wolne miejsca. Ofertę można przedstawić w formie konkretnych propozycji za konkretne pokoje i usługi – w bardzo czytelny i przejrzysty dla użytkownika sposób. Internauci mogę samodzielnie sprawdzić dostępność w konkretnym terminie i zarezerwować pobyt.
Skąd się bierze rosnąca popularność serwisów bookingowych?
Jak pokazują statystyki, coraz więcej osób rezerwuje pobyty w ten sposób. Złożyło się na to wiele czynników, najważniejsze to:
Wygoda. O ile łatwiej znaleźć najlepsze warunki pobytowe, jeśli widać od razu ofertę wielu obiektów w okolicy. Portale oferują możliwość filtrowania ofert według różnych kryteriów: standardu, wielkości, położenia, odległości od konkretnych punktów, ceny, dostępu do wyżywienia i wielu wielu innych. Bardzo zyskują tu miejsca przyjazne rodzinom z dziećmi lub hotele przystosowane do przyjmowania zwierząt – dla wielu podróżnych to pierwsze kryterium wyboru obiektu.
Zaufanie. Internauci ufają ofercie największych serwisów, wiedząc, że została ona wcześniej zweryfikowana. To ma szczególne znaczenie podczas dalekich podróży lub miejsc, do których wybierają się pierwszy raz. Rezerwując w ten sposób pobyt mają pewność, że to miejsce rzeczywiście istnieje i czeka na nich standard opisany w ofercie.
Korzyści z pokazania oferty
Serwisy rezerwacyjne mocno inwestują w reklamę i aktywnie walczą o użytkowników w Internecie. To oznacza, że z jednej strony mogą konkurować z naszą bezpośrednią ofertą, ale z drugiej – zajmują się pozyskaniem zainteresowanych odbiorców i pokazaniem im naszej oferty. To ogromna zaleta współpracy z nimi. Szeroko zakrojone działania promocyjne największych serwisów rezerwacyjnych (booking.com, trivago.pl, tripadvisor.com) sprawiają, że nawet nie mając po swojej stronie dużego budżetu na promocję mamy szansę na pokazanie się szerokiej rzeczy potencjalnych klientów.
Co więcej, hotel lub pensjonat może być reklamowany w kilku portalach rezerwacyjnych jednocześnie. A jak pokazuje praktyka – przekłada się to na wzrost liczby rezerwacji w stosunku do sytuacji, kiedy obiekt pojawia się jedynie w jednym lub nie jest wcale widoczny w serwisach bookingowych.
Obecność na platformach rezerwacyjnych to dobra opcja zarówno dla dużych graczy, jak i dla małych hoteli i pensjonatów. Tym dużym pomaga zwiększyć skalę biznesu i zapewnić większe obłożenie (tym bardziej, jeśli prowadzone są dodatkowo działania promocyjne w portalu). Dla tych mniejszych to w wielu przypadkach sposób na zwiększenie widoczności i „bycie znalezionym”. Właściciele małych biznesów dostają możliwość pokazania swojej oferty wielu użytkownikom portali bookingowych, co w przypadku tradycyjnej reklamy w wyszukiwarce byłoby bardzo trudne lub wręcz niemożliwe ze względu na nasilone działania konkurencji.
To też świetne rozwiązanie dla obiektów, które nie dysponują na swoich stronach sprawnymi systemami rezerwacji on-line. Obecnie dla sporej części klientów rezerwacje przez internet w terminie dla nich najbardziej pasującym i bez bezpośredniego kontaktu z obiektem, to najwygodniejsza droga planowania pobytu. To absolutne „must have”.
Gdzie warto się pokazać?
W internecie znajdziemy wiele serwisów rezerwacyjnych, które oferują nie tylko możliwość znalezienia i rezerwacji pobytu, ale także opcję wypożyczenia samochodu, rezerwacji przelotu lub taksówki lub nawet wykupienie dodatkowej wycieczki. Na polskim rynku liderem od kilku lat jest platforma Booking.com – międzynarodowy serwis oferujący możliwość rezerwacji pobytu niemal na całym świecie. Prosty i przejrzysty, z aplikacją na smartfony, jest najczęściej wybieranym portalem rezerwacyjnym wśród polskich podróżnych. Tuż za nimi plasują się Trivago.pl i Tripadvisor.com. Warto zapoznać się także z warunkami współpracy z: Hotele.pl, Hotels.com czy Travelist.pl.
Rozpoczęcie współpracy jest proste. Najczęściej wystarczy założyć profil swojego hotelu na portalu, uzgodnić warunki współpracy i dodać ofertę. A potem już tylko czekać na kolejne spływające rezerwacje.
Leave a comment