Ostatnie posty

Jak umilić gościom pobyt w hotelu? – cz. 1

Wygoda, komfort, miła atmosfera, dbałość o dobre samopoczucie gości i zaspokajanie ich potrzeb – to najważniejsze czynniki wpływające na zadowolenie gości z pobytu w hotelu lub pensjonacie. Warto zadbać o to, aby odwiedzający miło wspominali wizytę – to znacznie zwiększa szansę na ich powrót lub rekomendację hotelu bliskim i znajomym. Ale jak to zrobić?



Miły prezent powitalny!

Każdy lubi miłe niespodzianki. Prezent powitalny to taki mały gest, który może już na początku pobytu wywołać bardzo pozytywne emocje i wpłynąć na cały pobyt gości w hotelu, a już po wyjeździe – na ich opinię o ośrodku. A mowa o drobnym podarunku od hotelu dla nowych gości – może to być zestaw wysokiej jakości kosmetyków hotelowych (np. dedykowanych ośrodkom spa) lub wykwintna pralinka czekoladowa - pięknie zapakowane, ułożone na łóżku lub na stoliku w pokoju. Warto do tego drobnego prezentu dołączyć także bilecik wypisany odręcznie (np. przez managera hotelu lub właściciela pensjonatu) z życzeniami miłego pobytu.

Drobnym prezentem może być także pachnąca świeczka, słoiczek wyśmienitych konfitur, paczuszka wybornej herbaty – coś, z czego słynie hotel lub jego okolica (np. lokalne produkty), co pozwoli gościom poczuć się wyjątkowo. Może to być zaproszenie na wyśmienity obiad do restauracji hotelowej lub na zabiegi do gabinetu spa. Dzięki takiemu powitaniu, nawet niewielkim kosztem, można sprawić, że klienci chętnie będą powracać w tak gościnne progi.


Wypożyczalnie rowerów

Korzystanie z roweru jako środka transportu – także podczas podróży – cieszy się coraz większą popularnością. Jak grzyby po deszczu powstają kolejne stacje wypożyczalni miejskich rowerów (np. Veturilo w Warszawie czy KMK w Krakowie). Co więcej – szczególnie w zakorkowanych miastach mieszkańcy coraz częściej przesiadają się na rower jako podstawowy środek transportu. Także turyści zaczynają doceniać zalety wycieczek rowerowych. W lokalizacjach turystycznych i dużych miastach -to prosty sposób na niedrogie zwiedzanie lokalnych atrakcji turystycznych. Z kolei w mniejszych miejscowościach – idealny sposób na szybki wypad za miasto. Uruchomienie własnej wypożyczalni rowerów to także ukłon hotelu w stronę gości, którzy preferują aktywną formę wypoczynku.

rowery


Polecamy dwa proste sposoby na udostępnienie gościom hotelowym możliwości wypożyczenia rowerów. Najłatwiej jest wyposażyć hotel we własne jednoślady – wówczas nie ma obaw o jakość i stan techniczny pojazdów. Jednakowe rowery dyskretnie personalizowane marką hotelu to także dobra reklama. Taką opcję zastosowały już duże sieci hoteli – m.in. w Gdańsku i Krakowie można wypożyczyć rowery na pół lub cały dzień, rezerwuje się je w recepcji. Drugie rozwiązanie to nawiązanie współpracy z lokalną wypożyczalnią jednośladów. Na życzenie gości można wówczas zarezerwować pojazdy i poprosić o dostarczenie ich do hotelu we wskazanym terminie. Jest to jednak nieco bardziej uciążliwe, i co więcej – nie daje pewności, że rowery rzeczywiście będą dostępne i w jakim będą stanie.

Oprócz wypożyczalni, warto także przed wejściem zainstalować stojak na rowery – to duże ułatwienie dla gości, którzy przyjechali z własnymi jednośladami lub skorzystali z zewnętrznej wypożyczalni. Warto także mieć w zanadrzu bezpieczne miejsce do przechowywania rowerów, gdzie goście mogą bez obaw pozostawić swoje pojazdy.

Kącik dla malucha

Coraz częściej gośćmi hoteli są rodziny z dziećmi. Szczególnie młodzi rodzice cenią są hotele i pensjonaty, które dostosowane są do potrzeb maluchów. Co więcej – często takie ułatwienia są kluczowym kryterium przy wyborze miejsca pobytu. Stosunkowo niewielkim kosztem można takie udogodnienia wprowadzić w niemal każdym obiekcie. A o czym mowa? Jak sprawić, aby rodziny chciały przyjechać ponownie do tego konkretnego hotelu, a dzieci były zadowolone? Musimy brać także pod uwagę komfort gości, którym może przeszkadzać obecność dzieci. Także dla nich warto zadbać o to, aby maluchom zająć czas w jakimś ustronnym miejscu.

Popularnym rozwiązaniem jest kącik lub pokój zabaw dla dzieci – najlepiej zlokalizowany w pobliżu restauracji lub miejsca odpoczynku dla gości. Miejsce to warto przystosować do potrzeb maluchów – miękkie bezpieczne dywany, zabawki dopasowane do różnych grup wiekowych, wygodne meble lub pufy do czytania książeczek. Rodzice z małymi dziećmi miło spędzą tam czas na zabawie, a starsze dzieci – będą miały miejsce na gry i zabawy we własnym gronie.

W hotelu przyjaznym dzieciom warto także zadbać o takie szczegóły jak: łatwe podjazdy dla wózków, szerokie przejścia i przestronne windy, miejsce do przechowania wózka, możliwość wypożyczenia przewijaka (a w restauracji – krzesełka do karmienia).

fot. Les HainesPortoBay Hotels&Resorts, flickr.com, creative commons licence

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment