Ostatnie posty

Nowe technologie w hotelach - rozwiązania mobilne

Nastała era urządzeń mobilnych – smartfony i tablety towarzyszą nam już nie tylko w życiu zawodowym, ale dla wielu osób stały się podstawowym narzędziem organizacji codziennego życia i rozrywki. Istnieje także wiele rozwiązań technologicznych i aplikacji dedykowanych branży hotelarskiej – rezerwacja pokojów i kontakt z hotelem, zarządzanie obiektem, systemy oszczędzania mediów, aplikacje wyznaczające indywidualne trasy zwiedzania dla gości czy samoobsługowe stacje do meldowania. Coraz więcej spośród nich jest już dostępnych z poziomu urządzeń mobilnych. 

Większość gości hotelowych korzysta z urządzeń przenośnych, stąd pojawia się potrzeba udostępnienia gościom bezprzewodowego darmowego wi-fi. Co więcej – spora grupa odwiedzających dostęp do sieci przyjmuje jako jeden z podstawowych kryteriów wyboru hotelu. Obecnie dostęp do Internetu w obiekcie to usługa, która jest w obowiązkowym punktem na liście standardowych udogodnień dla odwiedzających.

Strona internetowa przyjazna małym ekranom

Strona internetowa to podstawa obecności hotelu w świecie wirtualnym. Jednak w erze urządzeń mobilnych to za mało. Absolutnym minimum jest responsywna wersja strony internetowej (tzw. RWD – ang. Responsive Web Design), czyli taka, która automatycznie dopasuje się do rozmiaru urządzenia, na którym Internauta ją przegląda. To bardzo wygodna opcja, która eliminuje potrzebę przesuwania rozbudowanej strony www po małym ekranie urządzenia mobilnego. Zdecydowana większość nowych stron www jest budowana w technologii RWD, w przypadku nieco starszych szablonów stron - można je dostosować do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Co ważne – obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa (Google.com) za standard uznaje obecność strony przyjaznej urządzeniom mobilnym i to właśnie te strony pokazuje wyżej w wynikach wyszukiwania. Tak więc brak strony przystosowanej do urządzeń z mniejszymi ekranami skutkuje obniżeniem pozycji w wyszukiwarce, co wymiernie przekłada się na spadek liczby rezerwacji z tego kanału.

Alternatywą jest stworzenie dedykowanej strony mobilnej, czyli uproszczonej strony z treściami i aplikacjami zaprojektowanymi tylko do korzystania na smartfonach i tabletach. Hotele stosują oba rozwiązania – poniżej wersja responsywna strony sieci Hilton (hiltonhotels.com/pl) oraz dedykowana strona mobilna sieci Qubus (m.cubushotel.com/pl).

 

Na stronie dla urządzeń mobilnych ważny jest przede wszystkim sprawny system kontaktu z hotelem. Warto ją tak zaprojektować, aby użytkownik w każdej chwili mógł znaleźć telefon kontaktowy i jednym kliknięciem połączyć się z hotelem. Inna ważna kwestia to czytelne wskazówki dojazdu i mapa, współrzędne GPS oraz możliwość połączenia z systemem nawigacji (np. Google Maps), aby odwiedzający mógł bez problemu dojechać do obiektu będąc w podróży.

Pokaż się tam, gdzie konkurencja

Inne sposoby na pokazanie się w sieci, to umieszczenie informacji o hotelu w serwisach gromadzących oferty noclegów – najbardziej znane to: booking.com, trivago.pl czy tripadvisor.com. Te serwisy dysponują nie tylko wersjami przyjaznymi dla urządzeń mobilnych, ale udostępniają specjalne aplikacje do pobrania na smartfony, które wyszukują obiekty po lokalizacji GPS oraz pozwalają na personalizację wyszukiwania.

 

(aplikacja mobilna serwisu booking.com)

Zachęć promocjami, pozwól na szybką rezerwację

Ważny jest sprawny i czytelny system pokazywania promocji i rezerwacji i to nie tylko na swojej stronie, ale także w portalach umożliwiających rezerwację noclegów przez Internet. Ostatnie badania pokazują, że stale powiększa się grupa odwiedzających, którzy rezerwują pobyt w hotelu w trybie last minute, czyli szukają atrakcyjnych ofert lokalnych hoteli podczas podróży, tuż przed przybyciem na miejsce. Wykorzystują do tego celu smartfony i tablety z dostępem do Internetu. To osoby, które poszukują czytelnych informacji o ofercie hotelu, możliwych promocjach i usługach, które obiekt może im zaoferować (m.in. bezprzewodowy dostęp do Internetu, darmowy parking, itd.). Ważne, aby Internauta mógł szybko i sprawnie znaleźć informacje, skontaktować się z hotelem i zarezerwować pokój. 

Dobrym rozwiązaniem jest narzędzie lub aplikacja stosowane często przez duże sieci hoteli i wyszukiwarki ofert, które na podstawie kilku danych (m.in.: termin pobytu, liczba osób, standard hotelu, rodzaj pokoju) pokazują oferty hoteli w konkretnej lokalizacji. Co więcej – czytelnie wyróżniają najlepsze oferty, pozwalając jednocześnie na filtry po określonych parametrach (np. parking, dostęp do basenu, gabinetów spa, darmowego wi-fi, itd.) - poniżej przykład ze strony mobilnej m.bestwestern.pl.

Projektując dedykowane strony lub aplikacje mobilne, należy postawić przede wszystkim na ergonomię, użyteczność i prostotę. Dlatego także system rezerwacji przez urządzenia przenośne powinien zostać maksymalnie uproszczony – możliwość rezerwacji w Internecie przy pomocy kilku kliknięć lub szybki kontakt z hotelem w celu jej potwierdzenia. 

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment