Ostatnie posty

Kalendarz imprez hotelowych

W szczycie sezonu zwykle nie musimy martwić się o obłożenie. Ale jak przyciągnąć klientów w martwych okresach? Jakie okazje warto wykorzystać i jakie usługi zaproponować? Co zrobić, aby poza sezonem zwiększyć liczbę gości w hotelu lub pensjonacie? Oto kalendarz imprez, które warto zorganizować w hotelu.

Przedstawiamy listę pomysłów, które można wykorzystać do promocji swojego hotelu. Imprezy z poniższej listy warto dopasować do specyfiki obiektu, jego możliwości w zakresie zakwaterowania i usług dodatkowych. To garść inspiracji, które mogą podpowiedzieć, które okazje mogą przyciągnąć więcej klientów.

Zaczynając od początku roku, warto zastanowić się nad następującymi imprezami:

 

Karnawał (styczeń) – jeśli sezon feryjny nie jest szczytem sezonu, a obiekt położony jest poza regionami atrakcyjnymi dla sportów zimowych, warto wykorzystać ten okres na organizowanie imprez karnawałowych. Bale przebierańców, brazylijskie rytmy lub po prostu dobra impreza do białego rana, połączona z wypoczynkiem, dobrym jedzeniem i pobytem w strefie spa – świetny sposób na relaks nawet podczas zimowych miesięcy.

Dowiedz się więcej, jak zorganizować karnawał w hotelu. Przeczytaj: Oferta karnawałowa dla hotelu – o czym pamiętać? >>

Zimowy weekend – bliskość przyrody pozwala na zorganizowanie wielu ciekawych atrakcji. To dobra opcja dla obiektów położonych z dala od miejskiego zgiełku. Kulig, biesiada przy ognisku, degustacja lokalnych trunków, drugie wieczorne pogadanki lub aktywny dzień na świeżym powietrzu zakończony potańcówką w góralskim stylu. Weekend pełen wrażeń gwarantowany.

Walentynki (luty) – romantyczne święto zakochanych to świetna okazja, by zaproponować kilkudniowe pakiety pobytowe dla par. Kolacja przy świecach, nastrojowa muzyka i vouchery na usługi w strefie SPA. Warto zaproponować różne pakiety, np. pobyty na 1-noc z wykwitną kolacją i masażami lub pakiet 3-dniowy z wycieczką po okolicy.

Wielkanoc (marzec/kwiecień) – spędzanie Świąt Wielkanocnych poza domem staje się coraz popularniejsze. Szczególnie mieszkańcy dużych miast, zapracowani na co dzień, szukają wytchnienia i chwili relaksu w czasie tych kilku wolnych dni. Największym atutem świątecznych pakietów pobytowych jest fakt, że goście nie muszą przygotowywać imprezy w domu. Pobyt w hotelu podczas świąt pozwala odpocząć, zrelaksować się i spędzić święta w miłej atmosferze. Praktyka pokazuje, że coraz częściej takie wyjazdy organizuje się dla całych rodzin, by wspólnie spędzić te kilka dni. Zwykle pakiety obejmują wystawny obiad, śniadanie wielkanocne, pełne wyżywienie, kilka noclegów i usługi w strefie SPA. Ofertę wielkanocną warto przygotować przynajmniej na 6-8 tygodni przed świętami. 

Majówka – wreszcie ładna pogoda i wiosna w pełni sprawiają, że Polacy z radością wykorzystują długi majowy weekend do podróżowania. To symboliczny początek sezonu letniego i jeden z najczęściej wybieranych w roku okresów na kilkudniowe wyjazdy. W wielu przypadkach, szczególnie w regionach turystycznych, podczas majówki nie trzeba zapewniać gościom dodatkowych atrakcji, bo zwykle obłożenie i tak jest wysokie. Ale ci, którzy mają z tym problem, mogą zaproponować pakiety pobytowe z dodatkowymi atrakcjami.

Dzień Matki – to świetna okazja na weekend w babskim gronie (ale nie tylko). Warto zastanowić się nad ofertą pobytową dla 2-3 osób z bogatym pakietem w strefie SPA. Opcja szczególnie polecana na hoteli i pensjonatów z dobrym zapleczem strefy relaksu i spa.  

Powitanie lata (czerwiec) – okres między majówką a sezonem wakacyjnym można urozmaicić imprezą tematyczną, np. na powitanie lata. Biesiada na świeżym powietrzu, smaczne jedzenie, puszczanie lampionów – to tylko nieliczne atrakcje, jakie można zorganizować podczas takiego weekendu. Polecane szczególnie dla obiektów dysponujących własnym ogrodem, w pobliżu jeziora i rekreacyjnych terenów zielonych.

Długi weekend na Boże Ciało – kolejna okazja na zorganizowanie kilkudniowego wyjazdu. Widoczna na rynku jest oferta ośrodków specjalizujących się w przyjmowaniu rodzin z dziećmi. Hotele przyjazne rodzinom oferują 4-dniowe pakiety pobytowe pełne atrakcji dla najmłodszych, wypełnione zabawą i kreatywnymi zajęciami z animatorami na świeżym powietrzu.

Wakacje, długi weekend sierpniowy, wrzesień – podczas wakacyjnych miesięcy zwykle nie trzeba martwić się o obłożenie, szczególnie jeśli obiekt położony jest w miejscowości wypoczynkowej. Jednak w drugiej połowie sierpnia widać już końcówkę sezonu. Aby zwiększyć frekwencję w obiekcie, warto zaproponować dodatkowe usługi w cenie pobytu już od połowy sierpnia i we wrześniu, specjalne promocje czy dedykowane pakiety pobytowe na pożegnanie lata. W wielu przypadkach to pomoże wydłużyć sezonowe obłożenie.

Haloween (listopad) – to napływowe święto, które całkiem nieźle przyjęło się w Polsce, szczególnie pod kątem organizowanych imprez. To świetna okazja, by zorganizować mroczny bal przebierańców i zaproponować gościom weekendowy pobyt z atrakcjami.

Ostatki – to tradycyjny czas tuż przed rozpoczęciem adwentu, kiedy organizowane są imprezy taneczne. Długie i zimne jesienne wieczory warto urozmaicić imprezą ostatkową, szczególnie jeśli jest ona połączona z weekendowym pobytem w hotelu, z pakietem do SPA i strefy relaksu. Opcja dosyć popularna w rodzimych hotelach i pensjonatach, warto ją wykorzystać do promocji hotelu.

Boże Narodzenie – świetna okazja, podobnie jak Wielkanoc, do zaproponowania kilkudniowych pakietów pobytowych dla całej rodziny. Często wyjazdy świąteczne goście przedłużają co początku stycznia, dlatego warto zaproponować także opcję pobytu razem z imprezą sylwestrową. Pobyty świąteczne to świetna okazja na promocję hotelu, ale trzeba się do nich dobrze przygotować. Boże Narodzenie to szczególny okres, kiedy ważna jest świąteczna atmosfera, spokój, odpoczynek i biesiadowanie we wspólnym gronie. Coraz więcej osób chce uniknąć intensywnego czasu przygotowań świątecznych, zamieniając go na wypoczynek z dala od domowych obowiązków. Zapraszając gości na pobyt podczas świąt trzeba zadbać o domową atmosferę, dobre jedzenie i dobrą organizację czasu wolnego. 

Przeczytaj też: Pomysły na świąteczne prezenty dla gości hotelowych>>

Sylwester – pobyty sylwestrowo-noworoczne to niemal obowiązkowy punkt na mapie imprez w każdym obiekcie. Jeśli hotel organizuje wyłącznie imprezę sylwestrową, warto zaproponować też gościom promocyjną ofertę noclegową z pakietem SPA w pierwszych dniach stycznia. Podstawą udanej imprezy jest dobra muzyka i smaczne jedzenie. Pokaz fajerwerków lub inna atrakcja o północy to obowiązkowe punkty programu.

Przeczytaj także: Sylwester w hotelu – jak zorganizować?>>

Powyższe pomysły warto modyfikować według własnych potrzeb. Jeśli nie sprawdzają się u nas dłuższe pobyty, np. pakiet 3-dniowy z imprezą sylwestrową, zaproponujmy jedynie całonocną zabawę z opcją noclegu. Jeśli zaś charakter obiektu nie jest spójny np. z romantycznym weekendem walentynkowym, może warto zamiast niego w innym czasie zorganizować weekend tematyczny, np. z degustacją win i prezentacją lokalnych winnic. Zwróćmy uwagę, czym szczyci się region, co przyciąga do niego podróżnych i spróbujmy wpasować się w ten trend. Testujmy, aby przekonać się, co najlepiej sprawdza się w naszym obiekcie.

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment