W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
Prawdy i mity na temat profesjonalnych środków czystości dla hoteli
Czy chemia dla hoteli dużo kosztuje? Czy czyści lepiej niż „zwykłe” środki czyszczące? Jak bardziej skoncentrowane preparaty wpływają na żywotność sprzętów i powierzchni? Dowiedz się, jakie są największe mity na temat środków czyszczących dla hoteli.
Na temat profesjonalnych środków czyszczących dla hoteli urosło wiele, czasami nieprawdziwych, opinii. Wciąż niejasna pozostaje granica pomiędzy produktami do profesjonalnego stosowania a tym „zwykłymi, drogeryjnymi”. Na szczęście osoby, które korzystają z preparatów dedykowanych hotelom doskonale wiedzą, że warto w nie inwestować.
Dowiedz się, jaka jest różnica między profesjonalnymi a zwykłymi środkami czystości >>
MIT: Stosowanie profesjonalnych środków czystości dla hoteli jest bardziej kosztowne
Prawdą jest, że środki te mogą kosztować nieco więcej od drogeryjnych środków czyszczących. Trzeba jednak przyjrzeć się ich składowi, by przekonać się, że są to preparaty bardziej skoncentrowane i wydajniejsze. W praktyce oznacza to, że potrzeba znacznie mniejszej ilości środka do umycia lub wyczyszczenia konkretnej powierzchni niż w przypadku „zwykłego” preparatu. Do tego można je kupić w formie koncentratów, co generuje oszczędności nie tylko na samym produkcie, ale także na transporcie i powierzchni do ich przechowywania. Zatem porównując koszt na jednostkę wyczyszczonej powierzchni, profesjonalne środki wypadają korzystniej.
PRAWDA: Chemia gospodarcza dla hoteli jest wydajniejsza
Środki chemii dla hoteli są bardziej skoncentrowane, nie zawierają zbędnych „wypełniaczy”. Warto kierować się wytycznymi producenta chemii hotelowej i stosować tylko tyle preparatu, ile jest wymagane. W wielu wypadkach na podstawie doświadczenia można zmniejszyć ilość stosowanego środka, co generuje dodatkowe oszczędności. Taka sytuacja ma miejsce np. w przypadku proszku do zmywarki. Ilość wymaganego środka jest zależna od twardości wody i stopnia zabrudzenia naczyń.
MIT: Środki chemii dla hoteli są żrące i niebezpieczne
To, że są bardziej skoncentrowane, nie znaczy, że są bardziej niebezpieczne. Owszem, niektóre silne środki czyszczące mogą zawierać substancje drażniące lub niebezpieczne dla skóry lub oczu, jednak zawsze ta informacja jest wyraźnie zaznaczona na opakowaniu. Warto pamiętać, że profesjonalne środki czystości stosowane w hotelach powinny posiadać świadectwa bezpieczeństwa.
PRAWDA: Dobrze dobrane preparaty czyszczące przedłużają żywność czyszczonych powierzchni
Do drewna czy skóry warto wybierać specjalistyczne preparaty czyszczące. Nie dość, że skutecznie usuwają zanieczyszczenia z konkretnego rodzaju powierzchni, to jeszcze zawierają w składzie substancje ją pielęgnujące. W efekcie regularnego stosowania dedykowanego środka (np. płynu do pielęgnacji mebli) powierzchnie zachowują na dłużej świeży i atrakcyjnych wygląd.
MIT: Bardziej skoncentrowane substancje chemiczne szybciej niszczą materiały
To nieprawda. Profesjonalne preparaty działają lepiej, ale wyższa koncentracja substancji czynnych nie ingeruje w strukturę i wygląd powierzchni. Oczywiście pod warunkiem stosowania odpowiednio dopasowanego produktu, np. do ceramiki, powierzchni szklanych, drewna, skóry czy stali. Każdy z tych rodzajów powierzchni ma inne wymagania i potrzebuje środka czyszczącego o innym składzie.
PRAWDA: Na niektórych środkach czystości można zaoszczędzić (bez utraty jakości)
Jak już wspomniano, profesjonalnych preparatów zużywa się mniej ze względu na ich wysoką skuteczność i wydajność. Z mniej uporczywymi zabrudzeniami z łatwością poradzi sobie nawet niewielka ilość środka. Działanie wielu z nich zależy od rodzaju czyszczonych powierzchni, np. ceramika z powłoką hydrofobową, samoczyszczącą lub antybakteryjną jest o wiele łatwiejsza w czyszczeniu niż w innych modelach umywalek lub brodzików. Inne sposoby na oszczędności to kupowanie opakowań zbiorczych i samodzielne przygotowanie roztworów roboczych lub zamawianie większej partii produktów od jednego dostawcy, co pozwala na wynegocjowanie rabatów.
Przeczytaj: 5 sposobów, jak zaoszczędzić na środkach chemicznych do czyszczenia>>
MIT: Nie opłaca się kupować dużych opakowań, bo to pewnie preparat gorszej jakości
Ekonomiczne opakowania (np. płyn do mycia podłóg – po 5 litrów) zawierają ten sam preparat, co gotowe do użycia opakowania po 300 czy 500 ml. Środek w dużym opakowaniu wymaga jedynie samodzielnego przygotowania roztworu końcowego, najczęściej przez dolanie wody w odpowiednich proporcjach. To ten sam środek, a kupno dużego opakowania pozwala zwykle zmniejszyć koszty.
Chcesz wiedzieć więcej, jak wybierać preparaty czyszczące dla hotelu? Przeczytaj:
Leave a comment