Ostatnie posty

Wyposażenie łazienki hotelowej – co wybrać, jak dopasować?

Pamiętajmy, że łazienki hotelowe to przestrzeń, która jest intensywnie eksploatowana przez użytkowników o różnych potrzebach i różnych przyzwyczajeniach. Dlatego też jej wyposażenie musi odznaczać się uniwersalnością, trwałością, wygodą i ergonomią w codziennym użytkowaniu. Warto sięgać po materiały trwałe, wysokiej jakości, łatwe w utrzymaniu w czystości. Takie, które posłużą przez wiele lat i nie będą wymagały ponoszenia późniejszych kosztów eksploatacyjnych. Duże znaczenie ma także estetyka i projekt aranżacji wnętrza – dopasowany do stylistyki hotelu lub pensjonatu, jednak na tyle uniwersalny, że nie będzie sprawiał wrażenia niemodnego po kilku latach. Pamiętajmy, że łazienka hotelowa jest miejscem odpoczynku i regeneracji sił dla gości, dlatego powinna być wygodna i komfortowa. 

W co wyposażyć łazienkę hotelową?

W zależności od liczby gwiazdek i standardu obiektu różny będzie wygląd łazienki. Jednak pewne elementy są niezmienne. To, w co jest wyposażona łazienka, w dużej mierze jest zależne od standardu hotelu. Podstawową kwestią jest decyzja, czym pokryć ściany i jakie elementy armatury będą najlepsze dla gości tego konkretnego obiektu. Praktyczną opcją jest pokrycie ścian i podłóg płytkami ceramicznymi – są trwałe, estetyczne i stosunkowo łatwe w czyszczeniu na co dzień. Coraz większą popularność zyskują także farby ze specjalnym przeznaczeniem do łazienek lub specjalne wykładziny ścienne. Nowoczesny design i ciekawe wzornictwo nadają wnętrzom świeży i modny wygląd. Wybierając armaturę i elementy drobnego wyposażenia warto sięgać po produkty wykonane z trwałych materiałów, które będą estetycznie wyglądać nawet po długim czasie codziennego użytkowania i czyszczenia.

Udogodnienia w łazienkach hotelowych

Warto zadbać o kilka istotnych szczegółów, które z jednej strony znacznie ułatwią i umilą gościom pobyt w hotelu, a z drugiej – pozwolą na usprawnienie pracy personelu i spore oszczędności. Wyposażając łazienkę hotelową warto pamiętać o takich kwestiach, jak:

- Suszarki do włosów zamontowane w łazience – prawie każda kobieta używa suszarki na co dzień. Mając świadomość, że nie trzeba jej zabierać w bagażu, z całą pewnością docenią ten ukłon w stronę pań (a coraz częściej także panów).

- Baterie prysznicowe i lustra z możliwością regulacji wysokości – niby oczywiste, ale nie dla wszystkich. Warto pamiętać, że korzystanie z łazienki powinno być wygodne zarówno dla niskich, jak i dla wysokich osób. 

- Półka na kosmetyki pod prysznicem, dodatkowe wieszaki na ręczniki – brak tych elementów wyposażenia powoduje, że kąpiel staje się niewygodna, a korzystanie z łazienki – utrudnione.

- Dywaniki lub wykładziny łazienkowe na podłodze – te elementy wyposażenia pozwalają poczuć się jak w domu, o czym często zapomina się przy urządzaniu łazienki. 

- Miejsce na własne kosmetyki (półki, blaty, wieszaki) i sprzęty (golarki, elektryczne szczoteczki do zębów) itd. – z łatwym dostępem do gniazdek elektrycznych.

- Automatyczne włączniki wentylacji i światła – rozwiązanie pozwalające na spore oszczędności, mamy tu kilka opcji – czujnik ruchu automatycznie włączający światło i wentylację w łazience po stwierdzeniu ruchu wewnątrz łazienki, włączanie wentylacji (i jej wyłączanie) synchronicznie z włącznikiem światła lub też czasowe wyłączanie obu systemów po wyjściu osoby z łazienki. 

Kosmetyki hotelowe – wyznacznik standardu

Wyposażenie łazienki hotelowej w kosmetyki wiele mówi o standardzie obiektu. Określa poziom dbałości o klienta i o jego dobre samopoczucie. A to nie pozostaje bez wpływu na opinię gości o pobycie. Tu także mamy do wyboru kilka opcji. Pierwsza to wyposażenie łazienki w zestawy galanterii i kosmetyków hotelowych (np. buteleczki z szamponami, żelem, balsamem, zestawy kosmetyczne, igielniki itd.) – warto w tym celu wybrać jedną lub kilka serii produktowych najlepiej wpisujących się w specyfikę hotelu i typ przyjmowanych gości. Dla gości biznesowych najlepiej wybierać kosmetyki serii premium, lekko perfumowane - dające poczucie komfortu i luksusu (np. seria kosmetyków Hermitage). Natomiast w obiektach wypoczynkowych świetnie sprawdzają się kosmetyki o właściwościach relaksujących kojarzące się z ośrodkami spa (np. kosmetyki hotelowe Bashira). 

Jeszcze o krok dalej idą serie personalizowanych kosmetyków hotelowych z logotypem i kolorystyką obiektu, pozwalające na utrwalenie marki w świadomości gości. Zestaw kosmetyków firmowany własną marką obiektu to też wyznacznik wysokiego standardu hotelu. A stworzenie linii takich personalizowanych środków do pielęgnacji jest bardzo proste – na podstawie wytycznych od Klientów przygotowujemy projekty graficzne opakowań do serii personalizowanych kosmetyków. Inną opcją jest wyposażenie łazienki w ekonomiczne duże opakowania kosmetyków, które montowane są na stałe (np. dozowniki z mydłem i szamponem) i uzupełniane przez personel w miarę zużycia.

fot. Opera Cadet, flickr.com, creative commons licence

Leave a comment