W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
Kosmetyki hotelowe – które wybrać?
Kosmetyki i galanteria to bardzo ważny, choć często bagatelizowany szczegół wyposażenia dla każdego hotelu i pensjonatu. Jakość i wygląd kosmetyków świadczą o poziomie obsługi i standardzie obiektu. Co więcej – linie kosmetyczne dobrze dopasowane do charakteru hotelu oraz typu przyjmowanych gości mają wpływ na opinię odwiedzających o wizycie. Dlatego wybierając kosmetyki dla własnego obiektu, zwróćmy uwagę na kilka kwestii: jakie produkty preferują goście, jakie zapachy będą im odpowiadać, czy szukają relaksu i wypoczynku w naszych hotelu, czy raczej potrzebują szybkiego odświeżenia. Odpowiednio dobrane kosmetyki często są dobrym uzupełnieniem wyposażenia wnętrza pokoju i łazienki hotelowej, dlatego warto także zwracać uwagę na ich wygląd i opakowanie. Idąc o krok dalej – zastanówmy się nad opcją personalizowania serii kosmetycznych i stworzeniem linii z własną marką i logotypem.
Kosmetyki hotelowe inspirowane naturą
Kosmetyki inspirowane naturą, z dodatkiem wyciągów roślinnych czy oparte na znanych od wieków recepturach na bazie naturalnych ekstraktów to dobry wybór dla hoteli i pensjonatów, które oferują swoim gościom przede wszystkim możliwość wypoczynku i relaksu (np. linia Sense of Nature >>). Kosmetyki hotelowe inspirowane naturalnymi dobroczynnymi właściwościami np. oliwek (seria kosmetyków Green Olive >>) lub lawendy (np. linia produktów dla hotelu Purple Lavender>>). Dla obiektów oferujących swoim gościom także strefę odnowy biologicznej, warto wybrać kosmetyki hotelowe klasy premium, relaksujące i pielęgnujące skórę (np. linia Bashira z nutą Orientu, o delikatnym zapachu karmelu>>).
Perfumowane serie kosmetyków, o wyrazistym zapachu
To linie kosmetyczne inspirowane profesjonalnymi kosmetykami, o zdecydowanych zapachach, pielęgnujące skórę. Są wśród nich serie kojące, dające poczucie komfortu i relaksu, ale też linie produktów o orzeźwiającym, ale głębokim zapachu (np. z nutą korzennego i cytrusowego aromatu – linia Hermitage>>), które z jednej strony pozwalają na szybką regenerację sił, a z drugiej – dają chwilę odprężenia. Perfumowane linie kosmetyków hotelowych z wyrazistą nutą zapachową to dobry wybór dla obiektów przyjmujących gości biznesowych, ludzi dynamicznych, pełnych życia, w ciągłym ruchu. Kosmetyki te kojarzą się z profesjonalizmem, minimalistycznym stylem i luksusem.
Ekologiczne kosmetyki hotelowe
Także w Polsce coraz popularniejsze stają się kosmetyki ekologiczne, oparte na naturalnych substancjach, pozbawione sztucznych konserwantów, barwników i syntetycznych związków zapachowych. I nic w tym dziwnego – są hipoalergiczne, delikatne, nie podrażniają skóry, mogą z nich korzystać zarówno dorośli, jak i dzieci. W społeczeństwie rośnie świadomość ekologiczna i coraz więcej osób zwraca uwagę na skład i jakość kosmetyków hotelowych wolnych od sztucznych substancji (np. tych z serii Yope>>, które w 92% składają się z naturalnych substancji, o bardzo niskim stopniu przetworzenia, z aromatycznymi olejkami, bez parabenów, silikonów i barwników, szczególnie polecane dla delikatnej skóry najmłodszych). Jeśli w gronie gości hotelowych coraz częściej spotyka się osoby, które cenią sobie naturalne produkty, warto włączyć je do swojej oferty. Co więcej – informacja, że hotel proponuje takie właśnie kosmetyki, może być dla gości dodatkowym atutem.
Małe buteleczki czy ekonomiczne opakowania press&wash?
I jedno i drugie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Do niewątpliwych zalet produktów w małych opakowaniach należą wysoka estetyka oraz możliwość dopasowania rodzaju kosmetyków do indywidualnych potrzeb każdego klienta. Ponadto wyposażenie pokojów hotelowych w zestawy różnego rodzaju kosmetyków (mydło, żel, balsam, szampon, odżywka itd.) pozwala gościom poczuć się komfortowo. Jeśli dodać do tego personalizację opakowań kosmetyków hotelowych (czyli przygotowanie opakowań z marką i logotypem hotelu), to wyposażenie pokojów w małe opakowania kosmetyków – w opinii klientów - świadczy o wysokim standardzie hotelu lub pensjonatu. Jednak z drugiej strony – to rozwiązanie droższe od zbiorczych opakowań ekonomicznych. Te ostatnie są wygodną opcją dla obiektów o dużej rotacji gości, dla hoteli klasy ekonomicznej. Rozwiązania press&wash (czyli systemy montowane na stałe do ściany łazienki, uzupełniane kosmetykami z opakowań zbiorczych, do bezpośredniego użycia – zwykle w tych pojemnikach jest mydło, żel, szampon lub balsam do ciała) są wygodne w obsłudze dla personelu hotelowego, jednak wymagają stałego utrzymania w czystości. Dla hotelu lub pensjonatu to wygodna opcja, pozwalająca na spore oszczędności.
Leave a comment