Ostatnie posty

Coworking hotel - nowy trend w hotelarstwie


Najpopularniejsze sieci hotelowe na świecie wprowadzają do swoich obiektów coworking spaces. To specjalnie wydzielone strefy z wygodnym miejscem do pracy. Badania pokazują, że prawie połowa osób podróżujących służbowo potrzebuje poświęcić część swojego pobytu na obowiązki służbowe. Z realnej potrzeby zrodził się nowy trend w hotelarstwie. Jak zorganizować strefę coworkingową w hotelu lub pensjonacie? Jakie wyposażenie hotelowe będzie potrzebne? Podpowiadamy.

Coworking spaces – o wspólnych przestrzeniach do pracy słyszał niemal każdy z nas. Powierzchnie biurowe lub pojedyncze stanowiska do pracy można wynająć na miesiące, tygodnie, a nawet na godziny – w zależności od potrzeb. Z drugiej strony jest zwiększająca się częstotliwość wyjazdów służbowych i rosnący odsetek gości biznesowych, szczególnie w obiektach konferencyjnych, w dużych lokalizacjach. Hotelarze zauważyli, że szczególnie w tego rodzaju hotelach pojawiła się silna potrzeba wygodnego miejsca do pracy. 

Jednak coraz częściej także hotele i pensjonaty w ustronnych miejscach, z dala od największych metropolii, proponują wypoczynek z miejscem do pracy. W dobie współczesnych technologii wiele osób może pracować zdalnie z dowolnego miejsca na świecie. Dlaczego więc nie połączyć wypoczynku z pracą zawodową? 

Coworking w hotelu – wygoda w podróży służbowej

Dobrze wyposażona przestrzeń, wyciszona, z wygodnym miejscem do pracy i całą infrastrukturą to idealne miejsce na organizację „wyjazdowego” biura. Coworking spaces w hotelach to najczęściej osobno wydzielone strefy, w których bez zakłócania wypoczynku innym, poza własnym pokojem, goście mogą wykonywać swoje służbowe obowiązki. Wiele osób podróżujących służbowo, potrzebuje komfortowego i dobrze wyposażonego stanowiska do pracy, także podczas pobytu w hotelu. Przygotowanie do spotkania, podsumowanie konferencji, odpisanie na maile służbowe czy rozmowa z przełożonym o przebiegu negocjacji handlowych – tego rodzaju działania wymagają odpowiednich warunków. Strefy coworkingowe w hotelach zrodziły się z właśnie takiej potrzeby i jednocześnie oczekiwań gości biznesowych. 

Chociaż strefy coworkingowe w hotelach to bardzo świeży trend, to szybko rozprzestrzeniający się. Co zatem warto zaoferować w strefie pracy odwiedzającym gościom?

Przeczytaj też: 

Najnowsze trendy w hotelarstwie >>

Jak zorganizować przestrzeń do pracy w hotelu?

Patrząc na rozwiązania obecnie dostępne na rynku, strefy coworkingowe to najczęściej przestronne przestrzenie z infrastrukturą ułatwiającą pracę, jak: bezprzewodowy dostęp do szybkiego Internetu, małe salki do wewnętrznych spotkań lub stanowiska wyposażone w systemy do wideokonferencji, tablice do pisania, ogólnodostępne drukarki, stoły konferencyjne z możliwością podłączenia urządzeń i systemów do prezentacji czy dodatkowe ekrany. Ważnym elementem wyposażenia hotelowej strefy coworkingowej jest dostęp do dobrej kawy i herbaty. 

Hotele dbają także o odpowiedni klimat stref do pracy. Wystrój i wyposażenie lobby lub przestrzeni coworkingowej mają kluczowe znaczenie dla skupienia i efektywności pracy. Cisza, odpowiednie oświetlenie, stonowana kolorystyka wnętrza, wygodne meble, rośliny i dyskretnie wydzielone przestrzenie, by zapewnić pracującym gościom choć częściową intymność. Tego rodzaju przestrzeń sprzyja pracy umysłowej i skupieniu.

Coworking w hotelu – czy tylko dla gości hotelowych?

Patrząc na rynek, można stwierdzić, że liczba miejsc do pracy w systemie coworkingowym szybko rośnie. Sprzyja temu coraz większa liczba osób pracujących na własny rachunek, tzw. freelancerów. Specjaliści rynku hotelarskiego zauważyli, że coraz więcej osób łączy podróżowanie z pracą zawodową. To specjaliści z różnych dziedzin: programiści, copywriterzy, tłumacze czy graficy, oraz wiele innych zawodów opartych na pracy zdalnej. Powoli kreuje się w ten sposób nowy styl życia: współcześni nomadzi, łączący pracę ze zwiedzaniem, niezależni, otwarci na nowe wyzwania. Przestrzenie coworkingowe są także dla nich.

Z drugiej strony, dzięki możliwościom technologicznym, w coraz większej liczbie zawodów obowiązki służbowe można wykonywać zdalnie, bez fizycznej obecności w placówce firmy. Doskonałym przykładem są przedstawiciele handlowi, którzy znaczną część swojego czasu pracy spędzają w podróży. 

Podobnie dzieje się podczas podróży służbowych. Osoby podróżujące potrzebują przestrzeni, w której można spokojnie i wygodnie spędzić kilka godzin z laptopem, spotkać się z kontrahentem, odpisać na maile, skupić się na pracy. Co więcej, znane są przykłady hoteli za granicą, które swoją przestrzeń coworkingową oferują nie tylko gościom hotelowym, ale także osobom z zewnątrz. Chcą w ten sposób wtopić się w lokalną społeczność oraz przyciągnąć nowych klientów możliwością skorzystania z nowych usług w obrębie tego samego obiektu. To też świetna promocja dla hotelowej restauracji i możliwość poszerzenia zakresu hotelu. 

Przeczytaj też:

Dobra restauracja hotelowa jako źródło dodatkowego dochodu >>

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment