Ostatnie posty

Jak wybierać wyposażenie do hotelu?


Inwestycja w nowy obiekt noclegowy to za każdym razem trudny temat. Projekt, wyposażenie, zatrudnienie pracowników, promocja – pracy jest mnóstwo, by w branży hotelowej odnieść sukces. Jak zaplanować wybór i zakup wyposażenia do hotelu? Jak wybierać dostawców? Jak robić zakupy produktów do hotelu, by wydać mniej? Podpowiadamy.

Co wpływa na cenę wyposażenia hoteli? Jakość produktów, ich trwałość, wygląd, długość gwarancji, obsługa posprzedażowa, opcja serwisowania – to kluczowe parametry. Nie warto inwestować w najtańsze produkty, bo w finalnym rozrachunku mogą być zdecydowanie kosztowniejsze. Są zwykle mniej wytrzymałe i mają krótszy czas życia produktu, przez co wymagają częstszych napraw lub wymiany na nowy produkt po niedługim czasie użytkowania. A to kosztuje, a dodatkowo zabiera cenny czas, który lepiej poświęcić na pozyskiwanie nowych klientów i rozwijanie przedsięwzięcia, niż na szukanie serwisu napraw czy nowego dostawcy.

Przy ograniczonym budżecie warto postawić na strategię złotego środka i wybrać produkty, które będą najlepszym kompromisem pomiędzy dobrą jakością a ceną. Podpowiadamy kilka wskazówek, jak sprytnie kupować produkty dla hoteli, aby w ogólny rozrachunku zapłacić mniej.

Wybieraj na lata wyposażenie dla hoteli

Za dobrą jakość trzeba zapłacić, ale ta inwestycja zawsze się opłaca. W przypadku wyposażenia dla hoteli warto postawić na produkty dobrej jakości. Meble, akcesoria, urządzenia czy galanteria hotelowa powinna być wytrzymała i jak najdłużej zachować swój estetyczny wygląd. Wyposażenie łazienek i pokojów hotelowych jest intensywnie eksploatowane na co dzień i często czyszczone z użyciem profesjonalnych środków chemicznych. Aby na długo zachowało swój pierwotny i estetyczny wygląd, musi być wykonane z dobrych materiałów.

Szukaj dostawców z doświadczeniem i referencjami

Firmy mające doświadczenie na rynku HoReCa, to te, które dobrze znają specyfikę branży. Oprócz szerokiej oferty mogą zaoferować też doradztwo w zakresie wyboru produktów najlepiej trafiających w potrzeby odbiorców. Przed rozpoczęciem współpracy warto przejrzeć referencje, poszukać opinii o dostawcy, sprawdzić co kontrahenci sądzą o współpracy. Wybór sprawdzonego dostawcy to nie tylko udana współpraca, ale też duża oszczędność czasu i relacje handlowe na wysokim poziomie.

Szukaj kompleksowych usług

Wybierając dostawcę produktów i usług dla swojej inwestycji, warto zwrócić uwagę też na kompleksowość oferty. Bo zdecydowanie tańsza będzie jednorazowa dostawa większej partii produktów niż w przypadku zamówień od kilku dostawców. Duże zakupy u jednego źródła to też zdecydowanie większa szansa na wynegocjowanie większych rabatów. A to już realne oszczędności. 

Zweryfikujmy jednak, czy kontrahent ma w ofercie produkty od sprawdzonych producentów. Warto zwrócić uwagę na kraj pochodzenia, bo to ważna kwestia przy ewentualnych reklamacjach, naprawach gwarancyjnych i możliwości wymiany podzespołów. 

Sprawdzaj gwarancję i opiekę pogwarancyjną

Jak już wspomniano, zwróćmy uwagę na miejsce produkcji towarów. Ma to wpływ na czas, jaki będzie potrzebny na naprawę, wymianę podzespołów lub uzupełnienie zużywalnych elementów. To ważne, aby gwarancję i opiekę gwarancyjną realizował dystrybutor na rynku w Polsce. Sprawdźmy, jaki jest założony czas na naprawę lub reakcję w przypadku awarii. Dobrze znać te wartości przed wyborem konkretnych modeli sprzętu dla hotelu, bo ma to wpływ na ewentualne przestoje w działaniu urządzeń. 

Serwis i opieka gwarancyjna zapewnione w Polsce znacznie ułatwiają rozwiązywanie wszelkich problemów związanych z prawidłową eksploatacją sprzętu. Warto sprawdzić też łatwość zakupu najczęściej wymienianych części. Praktyka pokazuje, że sprzęt tańszy przy zakupie może wymagać kosztownej konserwacji i ponoszenia stałych wyższych kosztów podczas eksploatacji. Dlatego zwróćmy uwagę nie tylko na koszt zakupu samego urządzenia, ale też na późniejsze wydatki.

Sprawdź, ile kosztuje codzienna eksploatacja

Mimo że tego kosztu nie widać na początku, to stanowi on realną wartość po stronie kosztów stałych podczas prowadzenia obiektu. Ile prądu zużywa ta zmywarka? Czy lampy do pokojów hotelowych mają energooszczędne żarówki? Ile kosztuje instalacja automatycznych wyłączników światła w łazienkach hotelowych? Czy baterie umywalkowe i prysznicowe wyposażone są w perlatory, które pozwalają na znaczną oszczędność zużywanej wody? Wybierając sprzęt, warto odpowiedzieć sobie na te i wiele innych pytań dotyczących zużycia mediów. 

Dowiedz się więcej:

Proekologiczne rozwiązania w hotelu – od czego zacząć?>>

Kupuj więcej, odbieraj w transzach

Jest wielu dostawców, którzy umożliwiają odbiór zamówienia w kilku transzach. To pozwala na negocjację niższej ceny przy większych zakupach, przy jednoczesnej możliwości odbiorów produktów rozłożonych w czasie. Świetnym przykładem na to jest możliwość zakupu kosmetyków hotelowych, także tych z personalizowanym nadrukiem na opakowaniach. Jako producent kosmetyków dla hoteli dajemy naszym klientom możliwość zamówienia większej ilości produktów i odbioru ich w kilku transzach. Według opinii odbiorców to bardzo wygodna opcja, która eliminuje potrzebę magazynowania produktów na miejscu.

Sprawdź katalog kosmetyków dla hoteli >>

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment