Ostatnie posty

5 sposobów, jak niewielkim kosztem podnieść standard pokoju hotelowego


Na standard hotelu składa się wiele czynników. Najważniejsze z nich to rodzaj wyposażenia pokoju hotelowego, jakość obsługi czy smaczne jedzenie w restauracji hotelowej. Ale to nie wszystko. W branży hotelowej liczy się każdy, najdrobniejszy nawet szczegół. I ma on wpływ na zadowolenie z pobytu i opinię o hotelu przebywających w nim gości. Jak niewielkim kosztem umilić gościom pobyt? Jak podnieść standard i pozytywne odczucia gości bez dużych nakładów finansowych? Podpowiadamy.

Standard wyposażenia pokojów hotelowych i dostępne usługi jednoznacznie wskazują na klasę obiektu. Jednak to poziom obsługi i atmosfera są czynnikami decydującymi o tym, czy goście są zadowoleni z pobytu, odwiedzą hotel ponownie lub polecą go znajomym. 

1. Przyjemny chłód na upały

Ostatnie lata są bardzo gorące. Upały dokuczają niemal każdemu, a pokój hotelowy powinien być miejscem w którym można odetchnąć od czasami trudnej do zniesienia wysokiej temperatury. W najgorętszym okresie warto sprawdzić, jaka temperatura panuje w pokojach hotelowych i czy pozwala na komfortowy pobyt niezależnie od pory dnia.

Aby ułatwić gościom radzenie sobie z upałami, warto doposażyć pokoje w klimatyzację. Albo w postaci podsufitowych nawiewów albo wolnostojących klimatyzatorów. Świetną opcją, także dla tych, którzy z różnych powodów nie mogą lub nie chcą korzystać z klimatyzacji, są wentylatory. Tu także występują modele montowane pod sufitem, które dobre się sprawdzają w różnej wielkości pomieszczeniach, sprawnie mieszają powietrze i szybko przynoszą ulgę podczas upałów. Do wyboru są także wentylatory przenośne, o różnej wielkości. 

Wyposażenie pokojów w klimatyzatory lub wentylatory to stosunkowo niewielki koszt, a znacznie wpływa na komfort pobytu w pokojach hotelowych. Montaż klimatyzacji w każdym pokoju to już większy wydatek, jednak projekt ten można rozciągnąć na kilka lat. 

Przeczytaj, jak pomóc gościom hotelowym poradzić sobie podczas upałów >>

2. Drobne przyjemności

Dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Dlatego warto zadbać o to, aby goście już pierwszego dnia poczuli się rozpieszczeni. Jak to zrobić? Jest kilka bardzo prostych i nie wymagających dużych nakładów finansowych sposobów, by mile zaskoczyć swoich gości.

Bilecik powitalny lub drobny upominek - kilka miłych słów skreślonych na papierze firmowym z własnoręcznym podpisem menedżera hotelu, do których dołączone jest niewielkie opakowanie wyśmienitych pralinek czekoladowych, paczuszka wybornej herbaty lub kawy lub wybór regionalny, z którego słynie okolica. Może to być też voucher na kieliszek wina w restauracji hotelowej lub darmowa wejściówka na masaż do gabinetu spa. To drobne gesty, które są niewielkim obciążeniem dla obiektu, a pokazują jego ludzką twarz i chęć umilenia czasu każdej osobie odwiedzającej hotel.

Zadbajmy też o dobre kosmetyki hotelowe  w łazience. Dajmy gościom szansę na chwilę wytchnienia i relaksu.

3. Perfekcyjna i miła obsługa

Za atmosferę i relacje z gośćmi hotelu odpowiada personel. I to zarówno osoby, które witają gości w recepcji, jak i obsługa pokojów, restauracji i personel pomocniczy. Każdy, kto ma bezpośredni kontakt z klientami wpływa na ich odczucie z pobytu. To ważne, aby w hotelu pracowały osoby życzliwe, pomocne i pozytywnie nastawione do ludzi. Takie, które potrafią odpowiednio i kulturalnie zachować się w każdej sytuacji. Dlatego zespół warto często szkolić, uczyć i przypominać o standardach zachowania wobec gości. I doceniać, gdy goście wyjeżdżają zadowoleni. To niewiele kosztuje, a ma ogromny wpływ na jakość obsługi w hotelu.

4. Udogodnienia dla dzieci i zwierząt

Coraz więcej podróżnych to rodziny z dziećmi, także małymi. Na rynku widoczna jest także potrzeba dostosowania obiektów do przyjmowania zwierząt. Hotele przyjazne dzieciom i/lub zwierzętom zyskują obecnie ogromną popularność. Dostosowanie obiektów do przyjmowania zwierząt oraz wprowadzenie udogodnień dla dzieci to niewielki koszt, a może znacznie poszerzyć grupę potencjalnych klientów. O czym warto pamiętać?

Udogodnienia dla rodzin z dziećmi w hotelu:

  • możliwość wypożyczenia i dostawienia łóżeczka dziecięcego do pokoju
  • opcja wypożyczenia wanienki do kąpieli
  • udostępnienie w restauracji hotelowej krzesełek do karmienia
  • poszerzenie menu o dania specjalnie dla dzieci
  • organizacja placu lub sali zabaw 

Przeczytaj też:

Hotele przyjazne rodzinom z dziećmi – co oferują gościom? >>

Udogodnienia dla podróżnych ze zwierzętami:

  • dostawienie misek na wodę i jedzenie (w pokojach)
  • ułożenie legowiska lub koca w pokojach
  • wydzielenie strefy dla czworonogów w otoczeniu hotelu.

Przeczytaj też:

Hotel przyjazny zwierzętom – jak go zorganizować? >> 

5. Świeżość i przyjemny klimat

Aromamarketing to jedna z gałęzi marketingu, która zajmuje się wpływem zapachów na ludzie odczucia i decyzje zakupowe. Łatwiej o chwilę relaksu w otoczeniu świeżości i miłego zapachu. Wiedząc, jakie aromaty pomagają zrelaksować się i odpocząć, dajmy gościom skorzystać z dobrodziejstwa aromaterapii. Przyjemny zapach w pokojach i łazienkach hotelowych można łatwo utrzymać stosując odświeżacze i neutralizatory zapachu, szczególnie te automatyczne.

Przeczytaj też: 

Jak wykorzystać zapachy do budowy pozytywnej opinii o hotelu? >> 

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment