Ostatnie posty

Czym podróżni kierują się przy wyborze hotelu?


Co wpływa na decyzję klientów o wyborze konkretnego obiektu? Czynników jest wiele: cel podróży, standard obiektu, łatwość skomunikowania się, lokalne atrakcje, wyposażenie pokojów, odległość od morza/plaży, a może dobre jedzenie i wyborna karta win? Każdy z podróżnych ma swoje własne preferencje, jest jednak kilka kwestii, które często przesądzają, jaki hotel wybrać.

Kiedy jedni goście wolą ciszę i spokój z dala od zgiełku miasta, inni szukają hotelu położonego w samym centrum tętniącej życiem metropolii. Bo ci pierwsi wyjeżdżają na urlop, aby odpocząć i zdystansować się od codziennego bardzo intensywnego życia, a drudzy szukają wrażeń. 

Tak jak każdy z nas jest inny, tak inne będą czynniki decydujące o wyborze konkretnego miejsca na pobyt. Jednak są pewne uniwersalne kwestie, które mają decydujący wpływ na wybór miejsca na pobyt. Co sprawia, że podróżni chętniej wybierają hotel X zamiast pensjonatu Y? O czym mowa?

Opinie o hotelu

Zjawisko oficjalnie nazywane „marketingiem szeptanym” to jedno z głównych źródeł napływu nowych klientów do hoteli, hosteli i pensjonatów. A mówiąc prościej – opinie przekazywanie ustnie rodzinie i znajomym na temat pobytu w konkretnym obiekcie. Szukając nowego miejsca na urlop, często zaczynamy od rozpytywania znajomych o godne polecenia miejsce na pobyt. Bo przecież łatwiej odwiedzić sprawdzoną „miejscówkę” niż szukać „w ciemno”. Jakie ma to praktyczne znaczenie? Takie, że jeden zadowolony klient może przyciągnąć trzech nowych. 

Drugim potężnym źródłem opinii o obiektach noclegowych jest Internet, a w szczególności serwisy podróżnicze, w których odwiedzający chętnie zostawiają szczegółowe informacje na temat pobytu i jakości usług. Ocena hotelu lub pensjonatu na stronie booking.com, trivago.pl czy tripadvisor.com może mieć ogromny wpływ na wybór niezdecydowanych klientów. Warto zatem dbać o to, aby goście wyjeżdżali zadowoleni z hotelu, a potem dzielili się tą opinią w Internecie.

Przeczytaj też: 

Opinie o Twoim hotelu mają znaczenie. Co zrobić, aby były dobre?>>

Czystość w pokojach i łazienkach hotelowych

W hotelu lub pensjonacie musi być czysto. To oczywiste dla większości managerów prowadzących od wielu lat swoje obiekty. Ale nie wszyscy tak samo sumiennie dbają o wysoki poziom higieniczny w pokojach i łazienkach. A niedociągnięcia w tym obszarze mogą mieć katastrofalne skutki dla prowadzonego biznesu. Goście są w stanie przymknąć oko na niektóre rzeczy, ale nikt nie wybaczy „wątpliwej” czystości. I z pewnością nie wróci na kolejny pobyt i nie poleci tego miejsca nikomu.

Dlatego tak ważna jest wysoka dbałość o czystość w pokojach i łazienkach hotelowych, opracowanie procedur mycia i czyszczenia, regularne szkolenie personelu sprzątającego i stosowanie profesjonalnych środków czystości dla hoteli.

Hotel przyjazny: dzieciom, zwierzętom, a może dorosłym?

Coraz większy odsetek podróżnych stanowią rodziny z dziećmi. To ogromna grupa klientów, którą warto przyciągnąć do swojego obiektu. Aby jednak podróżni całymi rodzinami chętnie odwiedzali nasz hotel lub pensjonat, warto przystosować go do wizyty małych gości. Jak to zrobić? Jest kilka prostych sposobów, by móc mianować się „hotele przyjaznym dzieciom”. Jakie? Dostosowanie pokojów do potrzeb najmłodszych: łóżeczko do wypożyczenia, wanienka, podesty, stołeczki, bramki, ręczniki, szlafroki i kosmetyki hotelowe dla dzieci. Na zewnątrz place zabaw, w restauracji menu dziecięce i krzesełka do karmienia.

Na podobną specjalizację, np. klienta przyjeżdżającego ze zwierzętami, decyduje się coraz więcej hoteli lub pensjonatów. Najnowszym trendem są hotele przyjazne dorosłym, gdzie przyjmowani są wyłącznie goście powyżej 16. lub 18. roku życia. Zwykle takie obiekty mają też rozbudowaną strefę SPA i relaksu, a wszystko po to, aby móc odpocząć bez towarzystwa dzieci. Co ciekawe, coraz więcej tego rodzaju obiektów zyskuje popularność i kolejne hotele decydują się, przynajmniej częściowo (np. tylko w weekendy), na przyjmowanie wyłącznie dorosłych.

Przeczytaj też:

Hotele przyjazne rodzinom z dziećmi – co oferują gościom?>>

Hotel przyjazny zwierzętom – jak go zorganizować?>> 

Hotele przyjazne dorosłym – nowy trend w hotelarstwie>>

„Tajemny” składnik

Są takie miejsca, do których chce się wracać. Takie, w których po jednej wizycie, wiemy, że na pewno szybko do niego wrócimy. Z czego to wynika? Co przyciąga gości niezależnie od standardu hotelu? 

To przede wszystkim atmosfera, jaka panuje w hotelu. Goście czują, kiedy są mile widziani, a kiedy obsługa traktuje ich wyłącznie jak przykry obowiązek. Uśmiechnięty, pomocny i serdeczny personel sprawia, że goście czują się swobodnie, są „zaopiekowani” i wiedzą, że z każdym problemem mogą zwrócić się do kadry hotelu. Rodzinna i pełna ciepła atmosfera to domena przede wszystkim pensjonatów i mniejszych obiektów. Łatwiej tam o bezpośrednią miłą relację z gośćmi i o przyjazną atmosferę. 

Stworzenie miłej relacji z gośćmi jest chyba najlepszym sposobem na przyciąganie obecnych i nowych klientów. Pozytywna relacja wiąże się z emocjami, a każdy z nas lubi wracać do miejsca, gdzie jest mile widziany.  

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment