Ostatnie posty

Jak uatrakcyjnić pobyt w hotelu?

Na rynku hotelarskim widać pewien trend związany ze specjalizacją obiektów. Dotyczy to szczególnie mniejszych hoteli lub pensjonatów, które z racji swojej historii, położenia geograficznego czy lokalnych tradycji – są w stanie zaoferować gościom coś więcej niż wygodne łóżko i czystą łazienkę. Specjalizacja nie jest nowością, od dziesiątek lat znane są uzdrowiska, sanatoria i pijalnie wód, do których jeździło się w celach prozdrowotnych, pensjonaty przeznaczone dla artystów (pisarzy, malarzy, rzeźbiarzy), gdzie mogli oni liczyć na ciszę, spokój i dobre warunki do twórczej pracy. 

Nadal istnieją takie miejsca, jednak obecnie można do nich dodać jeszcze ośrodki ze stadninami koni, gdzie można nauczyć się jazdy konnej i codziennej opieki nad zwierzętami; hotele otoczone parkami linowymi i ściankami wspinaczkowymi; pensjonaty organizujące specjalne zajęcia (np. wypady survivalowe, historyczne wycieczki, wydarzenia sportowe) lub znane od lat obiekty agroturystyczne edukujące w zakresie życia na wsi. To tylko przykłady, jednak pokazują one, że warto znaleźć coś, co pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji (np. dobra kuchnia, bliskość zabytków, lokalne tradycje, rozwijana od lat pasja). Co więcej – specjalizacja pozwala na łatwiejsze określenie grupy klientów, których chcemy przyciągnąć, co może ułatwić dotarcie do nich z ofertą. Poniżej kilka podpowiedzi i inspiracji.

Warsztaty kulinarne

Jednodniowe, weekendowe lub całe turnusy poświęcone nauce lub doskonaleniu kulinarnych umiejętności. To świetny pomysł dla pensjonatów, które mogą pochwalić się bogatą tradycją kulinarną regionu. Warto do współpracy przy organizacji warsztatów zaangażować pasjonatów, którzy znają się na rzeczy – mogą to być znani i doświadczeni szefowie kuchni, ale równie dobrze panie z koła gospodyń wiejskich, które znają największe tajniki lokalnej kuchni. Tematyka warsztatów nie musi być wyszukana – warto wykorzystać np. sezonowość owoców i warzyw. Ponadto można połączyć warsztaty z lokalnymi imprezami (np. ze świętem jabłek) lub z degustacją win (lub modnych ostatnio cydrów). Modne ostatnio trendy slow food i eko dają duże pole do popisu dla lokalnych społeczności – to nie tylko okazja do pochwalenia się unikalną tradycją kulinarną, to także szansa na promocję lokalnych wytwórców.

Śladami historii

Pokażmy odwiedzającym, co ciekawego znajduje się w okolicy. Opowiedzmy im historie, które pokażą historię i tradycje regionu. Turyści często na własną rękę planują wycieczki po okolicy, czytają książki i przewodniki, aby dowiedzieć się czegoś więcej o regionie. A o ile łatwiej byłoby, gdyby dowiedzieli się tego z najlepszych źródeł. Jak wykorzystać potencjał historyczny regionu? Warto zaangażować lokalne ośrodki kultury lub przewodników turystycznych do współpracy. A jak to zrobić? Pogadanki, spotkania w miejscach, z którymi wiąże się ciekawa historia, wycieczki śladami znanych postaci, inscenizacje, zaproszenie do udziału w warsztatach rękodzieła lub kulinarnych (np. przygotowanie potraw według historycznych przepisów) – to tylko kilka pomysłów. 

Hotele przyjazne rodzinom z dziećmi

Rodzice (szczególnie małych dzieci) niczego nie pragną bardziej na urlopie niż chwili tylko dla siebie. Maluchy wymagają ciągłej atencji, organizacji czasu i wspólnej zabawy. Rodzice często szukają ośrodków, które są przyjazne rodzinom z dziećmi, dostosowane do ich potrzeb, a co więcej – pozwalają na aktywny wypoczynek maluchów poprzez organizację zabaw, wycieczek i zajęć sportowych. O krok dalej idą obiekty przystosowane specjalnie dla rodzin, w których dostępne są place i pokoje zabaw, w których rodzice mogą oddać swoje pociechy pod opiekę wykwalifikowanym opiekunom i animatorom. W takich ośrodkach dzieci będą się świetnie bawić, a rodzice znajdą czas na odpoczynek i relaks. 

Więcej w artykule: Hotele przyjazne rodzinom z dziećmi – co oferują gościom? >> 

Wycieczki

Kilkugodzinne wypady, wycieczki do regionalnych atrakcji turystycznych lub śladami historycznych postaci, trasy spacerowe, przejażdżki, możliwość wypożyczenia rowerów i przewodników po lokalnych trasach, a w zimie – kuligi. Goście hotelowi z pewnością będą nam wdzięczni, jeśli zajmiemy się organizacją i logistyką takiej wyprawy, pozwalając im wyłącznie na cieszenie się mile spędzonymi chwilami. Zastanówmy się, co ciekawego w okolicy warto pokazać gościom. 

Warto do oferty ośrodka włączyć propozycje takich wycieczek, dostosowanych do potrzeb i możliwości gości odwiedzających nasz hotel lub pensjonat. Zbierzmy informacje o atrakcjach turystycznych i imprezach w okolicy, przekażmy je gościom (w recepcji, w restauracji, w folderach informacyjnych, podczas posiłków). Przekonajmy ich, jak ciekawa jest okolica, w której zdecydowali się spędzić swój urlop. I że warto przyjechać ponownie!

fot. Flavio Ensiki, flickr.com, creative commons licence

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment