Ostatnie posty

Jak podnieść standard pensjonatu i przyciągnąć nowych klientów?

Ogromna konkurencja na rynku usług noclegowych sprawia, że szczególnie właściciele małych pensjonatów i hosteli muszą włożyć wiele wysiłku, aby wygrać walkę o klienta. A ci coraz rozważniej wybierają miejsca na wypoczynek – dokładnie analizują ofertę, szukają opinii innych użytkowników, a przede wszystkim – szukają obiektów najlepiej odpowiadających ich wymaganiom (np. pod kątem pobytu z dziećmi lub zwierzętami, dostępu do wi-fi, kuchni i bezpłatnego parkingu, chcą znać wyposażenie pokojów i łazienek). Warto wyjść im naprzeciw, bo nawet drobne zmiany w ofercie mogą przyciągnąć nowych klientów. Oto kilka podpowiedzi.

Dostęp do kuchni dla odwiedzających – o tym warto pomyśleć już na etapie planowania obiektu. Coraz więcej osób szuka obiektów, które umożliwiają zrobienie własnego prostego posiłku. Dlatego warto wygospodarować pomieszczenie lub aneks, gdzie goście mogą przygotować proste potrawy. Jeśli organizacja osobnej kuchni nie jest możliwa, warto pomyśleć chociaż o udostępnieniu lodówki dla gości oraz czajników elektrycznych w pokojach. Jeśli w pensjonacie lub hostelu jest taka możliwość – pamiętajmy o takich drobiazgach jak: płyn do mycia naczyń (wygodną opcją jest montaż na ścianie dozownika do płynu), mydło do rąk, czysta gąbka do zmywania czy ręczniki papierowe na użytek gości. To niewielki koszt, a duże udogodnienie dla odwiedzających.

Sprawdź naszą ofertę preparatów do mycia naczyń – tutaj>>

Darmowe wi-fi – obecnie prawie każdy posługuje się smartfonem, goście często także na wakacje zabierają ze sobą laptopy lub tablety. W dobie powszechnej informatyzacji szukają w sieci informacji o atrakcjach turystycznych w okolicy, o dobrych restauracjach, o szlakach turystycznych, a nawet rezerwują bilety on-line. A bez dostępu do Internetu nie da się tego zrobić. Klienci bardzo sobie cenią dostęp do darmowego wi-fi w swoich pokojach. Mając stacjonarny Internet w swoim obiekcie warto zainstalować router i udostępnić go gościom, a informację o dostępie i haśle podać w recepcji i w pokojach.

Kosmetyki dla gości – ta stosunkowo niewielka inwestycja może znacznie polepszyć wizerunek obiektu w oczach gości. Chociaż oferowanie gościom zestawów kosmetyków hotelowych już od jakiegoś czasu wpisuje się na listę obowiązkowego wyposażenia w polskich pensjonatach i hostelach, to wciąż - w opinii odwiedzających – jest to oznaka wysokiego standardu. I tu jest kilka rozwiązań w zależności od wielkości budżetu. Pierwsza opcja to montaż do ściany łazienki systemów Press&Wash (uchwyt + wymienne opakowanie zbiorcze preparatu). To wygodne i ekonomiczne rozwiązanie, dzięki któremu goście mają stały dostęp do mydła, szamponu lub balsamu do ciała. Drugą opcją jest oferowanie gościom kosmetyków w osobnych opakowaniach (buteleczkach, tubkach lub saszetkach). Dostępne są różne linie kosmetyków hotelowych: ekonomiczne, standardowe i premium. I tu też są dostępne różne warianty: kosmetyki typu 2w1 (np. szampon i żel do mycia ciała Bashira) lub mydła, szampony, żele i balsamy – każde w osobnym opakowaniu. 

Zobacz naszą bogatą ofertę kosmetyków hotelowych – tutaj>>

Ręczniki dla gości – ręczniki zwykle zajmują dużo miejsca w bagażu i świadomość, że są one dostępne w pensjonacie, to duża zaleta. Ręczniki dla gości w hotelach są standardem, dlaczego więc tego nie wprowadzić w hostelach lub pensjonatach, szczególnie tych, gdzie goście przyjeżdżają na dłuższy pobyt. 

Sprawdź naszą ofertę ręczników hotelowych - tutaj>>

 

Obiekt przyjazny dzieciom – coraz więcej osób podróżuje z dziećmi. Rodzice szukają pensjonatów, które oferują udogodnienia dla rodzin. Najważniejsza jest możliwość dostawienia łóżeczka dla malucha – to duża zaleta, gdy nie trzeba wozić łóżeczka turystycznego ze sobą. We wspólnej przestrzeni obiektu warto udostępnić miejsce do zabawy dla maluchów – z zabawkami, stoliczkiem do malowania, książeczkami dla maluchów. Docenią to rodzice szczególnie kilkuletnich dzieci, ponieważ pozwoli im to na chwilę wytchnienia. Jeśli dysponujemy bezpiecznym miejscem wokół obiektu, warto wygospodarować przestrzeń na niewielki plac zabaw, piaskownicę lub huśtawki dla dzieci. 

Przeczytaj więcej na temat obiektów przyjaznych dzieciom – tutaj>> 

Bezpłatny parking – zorganizujmy w okolicy obiektu parking dla gości i wyraźnie zaznaczmy, że te konkretne miejsca są przeznaczone dla mieszkańców naszego pensjonatu. To ważne, szczególnie w okolicy, w której często pojawiają się trudności z zaparkowaniem samochodu. Nie ma nic gorszego od przymusu pozostawienia samochodu kilka przecznic dalej i noszenia bagażu. Niezadowolenie klientów już na początku pobytu murowane.

To tylko kilka z wielu pomysłów na podniesienie standardy pensjonatu lub hostelu. Czasami niewielkie inwestycje i drobne zmiany potrafią mieć duży wpływ na zadowolenie gości z pobytu.

fot. rey perezoso, flickr.com, creative commons licence

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment