Ostatnie posty

Trendy w nowoczesnym hotelarstwie

Hotele z motywem przewodnim

Nowe obiekty hotelowe powstają jak grzyby po deszczu, na rynku trudno się wybić, a pozyskanie nowych klientów wymaga coraz więcej wysiłku. Dogodne położenie, doskonała obsługa, wysoki standard i promocyjne ceny już nie wystarczą. Warto mieć pomysł na wybicie się ponad konkurencję. Jednym ze sposobów jest stworzenie obiektu z motywem przewodnim. Takie obiekty wzbudzają ciekawość, przyciągają oryginalnością, są chętnie opisywane i polecane w przewodnikach nie tylko jako obiekt noclegowy, ale jako ciekawa atrakcja turystyczna. 

Na całym świecie znane są już hotele budowane w kadłubach samolotów, w dawnych wagonach kolejowych, na statkach, a nawet w starych fortach i bunkrach. Są hotele dla moli książkowych i te wykute w lodzie (więcej na ten temat w tekście: Niesamowite hotele na świecie >>), te budowane pod wodą i te wykute w skale. Hotele z motywem przewodnim nie tylko na stałe pozostają w pamięci odwiedzających, to świetny sposób na zbudowanie miejsca z wyrazistą i rozpoznawalną marką.

Hotele przyjazne rodzinom z dziećmi

Ułatwienia dla rodzin z dziećmi i przystosowanie obiektów do przyjęcia najmłodszych gości coraz częściej stają się podstawowym kryterium wyboru hotelu na wypoczynek. To ważne, aby wziąć pod uwagę także potrzeby rodzin, szczególnie w sytuacji, kiedy stają się one coraz bardziej mobilne, a młodzi ludzie nawet z małymi dziećmi coraz chętniej planują wakacyjne wyjazdy.

Hotele przyjazne dzieciom mają już swoje organizacje oraz mogą się pochwalić specjalnymi oznaczeniami, które gwarantują spełnienie określonych kryteriów ułatwiającym pobyt rodzinom (m.in.: możliwość wypożyczenia łóżeczka, krzesełka do karmienia w restauracji, kącik i plac zabaw, opieka animatorów, zajęcia dla dzieci). To wyróżnia ich na tle konkurencji i przyciąga coraz więcej gości hotelowych.

więcej na ten temat w artykule: Hotele przyjazne rodzinom z dziećmi – co oferują gościom? >>

Personalizacja wyposażenia

Osoby zarządzające hotelami doskonale sobie zdają sprawę, jak ważna jest świadomość marki i utrwalenie jej pozytywnego wizerunku w pamięci gości hotelowych. Wykorzystanie kilku narzędzi pozwoli osiągnąć ten cel. Budowanie pozytywnego wizerunku warto oprzeć na trzech filarach: dobrej i trwałej relacji z klientem, profesjonalnej obsłudze i wizualnym utrwaleniu marki, czyli personalizacji produktu. Elementy wyposażenia i kosmetyki z logotypem hotelu są także oznaką wysokiego standardu. 

Personalizować można w zasadzie wszystko, jednak warto robić to z umiarem, aby goście nie czuli się przytłoczeni obecnością produktów z logotypem hotelu. Warto zacząć od galanterii hotelowej i drobnych elementów wyposażenia (m.in. szlafroki, kapcie, wieszaki, ręczniki, pokrowce) i kosmetyków hotelowych (np. żele pod prysznic, szampony, balsamy, mydła, zestawy kosmetyczne). 

Jeszcze kilkanaście lat temu na personalizowane kosmetyki mogły pozwolić sobie wyłącznie duże sieci hotelowe – miało to związek z wysokim kosztem ich produkcji i przymusem zamawiania dużych partii spersonalizowanych produktów. Obecnie na wyposażenie i kosmetyki hotelowe w szacie graficznej hotelu może pozwolić sobie każdy, nawet niewielki pensjonat lub hostel. W sklepie wszystko-do-hotelu.pl oferujemy możliwość personalizacji nawet małej partii produktów. Przygotowujemy dla klientów dedykowane projekty opakowań z logotypem obiektu oraz możliwość wyboru spośród kilkunastu linii kosmetyków hotelowych. To wygodne rozwiązanie, do tego nie wymagające dużych nakładów finansowych. Koszt produktów z indywidualnym nadrukiem jest zaledwie o 10-20% wyższy od standardowych zamówień. Przy takim rozwiązaniu na personalizację każdy może sobie pozwolić.

więcej o personalizacji produktów w tym artykule: Kosmetyki i galanteria hotelowa – które produkty można personalizować? >>

Nowe technologie w hotelach

Nowoczesne technologie wkroczyły także do hoteli i pensjonatów. Do standardu zalicza się już dostęp do pokojów i usług hotelowych z wykorzystaniem kart magnetycznych, a także możliwość sprawdzenia dostępności noclegów i ich rezerwacji przez stronę internetową hotelu (lub w specjalnych portalach rezerwacyjnych). Nowością (choć już coraz częściej spotykaną) wciąż są stacje meldunkowe, które pozwalają na samodzielne zameldowanie się i wymeldowanie gości w hotelu oraz dedykowane aplikacje na smartfony, które nie tylko pełnią funkcje karty dostępowej, ale także zawierają wszystkie informacje niezbędne podczas pobytu, stając się swoistym przewodnikiem po obiekcie i okolicy. 

Przyszłością tego trendu są inteligentne i interaktywne systemy zarządzania obiektem, obecnie wykorzystywane np. do oszczędzania energii elektrycznej i lepszego gospodarowania zasobami. O krok dalej idą rozwiązania oparte na rozszerzonej rzeczywistości oraz użycie robotów do obsługi obiektu.

fot. Julian Borgess, flickr.com, creative commons licence
Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment