Ostatnie posty

Jak usprawnić pracę personelu sprzątającego?

Utrzymanie łazienek i pokojów hotelowych w czystości to trudna i wymagająca praca. Dlatego warto zastanowić się, czy można ją nieco ułatwić? Jakie preparaty do czyszczenia wybrać, aby usprawnić pracę osób sprzątających? Oto kilka podpowiedzi.

Co ułatwi pracę personelu sprzątającego?

  • Instrukcje sprzątania. Niby oczywiste, ale szczegółowa, dobrze napisana instrukcja dla personelu sprzątającego może znacznie usprawnić pracę. Warto punkt po punkcie opisać czynności, które osoba sprzątająca powinna wykonać podczas porządkowania łazienki lub pokoju. Co wyczyścić, którym preparatem, na co zwrócić uwagę? Instrukcja to nie tylko zestaw klarownych wytycznych dla osoby sprzątającej, to także dokładne określenie, jaki jest jej zakres obowiązków.
  • Ergonomiczny wózek serwisowy. Wózek wózkowi nierówny. Warto zwrócić uwagę, aby wózek był lekki, łatwy do prowadzenia i manewrowania w wąskich korytarzach i pomieszczeniach hotelowych. Miał przegródki i pojemniki z łatwym dostępem do wszystkich preparatów. Na rynku dostępnych jest wiele różnych modeli wózków serwisowych, dlatego warto przed zakupem dokładnie rozważyć, który będzie najlepiej odpowiadał potrzebom personelu sprzątającego. To ważne, ponieważ ten sprzęt jest bardzo intensywnie eksploatowany w codziennej pracy.
  • Dobre planowanie i organizacja pracy. Personel sprzątający zwykle ma wiele obowiązków, dlatego przemyślana organizacja pracy ma ogromny wpływ na jego wydajność. Warto w tym celu pilnować godzin przybywania i wymeldowania gości, aby osoby sprzątające miały wystarczająco dużo czasu, aby uporządkować pokoje.

Co powinno znaleźć się w wyposażeniu wózka serwisowego?

  • Odkurzacz – może być osobno lub zintegrowany z wózkiem.
  • Wiadra – najczęściej dwa wiadra – jedno na czystą, drugie na brudną wodę. 
  • Mop z wyciskarką – warto wybierać wymienne końcówki z wytrzymałym materiałem, ergonomiczne, łatwe w obsłudze, nie wymagające użycia dużej siły podczas sprzątania.
  • Uchwyty - na worek na śmieci oraz ewentualnie drugi uchwyt na worek na brudne ręczniki i pościel.
  • Uchwyty i kuwety na produkty do uzupełnienia w pokojach (np. papier toaletowy, kostki toaletowe). Jeśli oferujemy gościom kosmetyki hotelowe w małych opakowaniach (np. żele pod prysznic, szampon, balsam – w tubkach, saszetkach czy buteleczkach; oprócz tego mydełka i inne elementy galanterii hotelowej), ważne, aby na wyposażeniu wózka serwisowego były kuwety, w których osoba sprzątająca może przewozić te produkty i uzupełniać w miarę potrzeby. 
  • Gumowe rękawiczki ochronne – najlepiej kilka par w zapasie.
  • Szczotki, gąbki i ścierki – w liczbie odpowiedniej do sprzątanych powierzchni. Praktycznym rozwiązaniem jest przyporządkowanie konkretnego rodzaju lub koloru ścierek do jednego typu czyszczonych powierzchni, np. żółte ścierki do mycia powierzchni szklanych, a zielone do ścierania kurzu.
  • Środki do mycia i czyszczenia różnych powierzchni w łazienkach i pokojach hotelowych.

Jakie środki czystości dla hoteli powinny znaleźć się w wózku serwisowym?

fot. Lory Lindner, flickr.com, creative commons licence

Leave a comment