Ostatnie posty

Co decyduje o standardzie hotelu lub pensjonatu?

Nie od dziś wiadomo, że liczba gwiazdek nie jest jedynym i decydującym czynnikiem, który ma wpływ na opinię gości o hotelu lub pensjonacie. Niekiedy ważniejsza od wyposażenia hotelu jest atmosfera w hotelu, nastawienie obsługi, ułatwienia dla odwiedzających czy dbałość o czystość. Czasami diabeł tkwi w szczególe i warto o tym pamiętać. Co jeszcze decyduje o standardzie obiektu?

Kiedyś opinie i rekomendacje konkretnego hotelu przekazywane były tzw. pocztą pantoflową. Przed wyjazdem na urlop wystarczyło zapytać bliskich lub znajomych, czy mogą polecić sprawdzony hotel lub pensjonat. Obecnie wygląda to nieco inaczej. Międzynarodowe portale rezerwacyjne z opiniami o miejscach noclegowych pozwalają poznać nie tylko pojedyncze opinie o obiekcie. To kopalnia wiedzy o warunkach panujących w hotelu, budowana na podstawie niekiedy nawet setek lub tysięcy komentarzy od odwiedzających z całego świata. A potencjalny klient często poszukiwanie miejsca na wakacje zaczyna właśnie od przeglądania opinii w Internecie. Dlatego warto zadbać nie tylko o liczbę gwiazdek.

1. Miła i profesjonalna obsługa – to jeden z decydujących czynników. Profesjonalne zachowanie recepcjonistów, schludny ubiór, wysoka kultura osobista. I przede wszystkim – uśmiech i otwarta postawa do klienta. Pozytywne nastawienie i chęć niesienia pomocy (nawet jeśli jest to udzielenie prostej informacji) sprawia, że goście dobrze czują się w hotelu. Pozytywne nastawienie obsługi wprowadza miłą i przyjazną atmosferę. Ważne jest pierwsze wrażenie i to ono często decyduje o samopoczuciu gości podczas pobytu. Dlatego warto bardzo precyzyjnie dobierać personel do obsługi gości.

2. Czystość i schludność – to, oprócz kompetentnej obsługi, drugi najważniejszy czynnik mający wpływ na samopoczucie gości i ich późniejszą opinię o hotelu czy pensjonacie. Dokładnie wysprzątane, czyste pokoje i łazienki, regularnie wymieniane ręczniki i uzupełniane kosmetyki hotelowe to kluczowe kwestie dla utrzymania wysokiego standardu obiektu. Ważne, aby pokoje były schludne, zadbane i wyposażone w niezniszczone meble, bo nic bardziej nie razi niż przetarcia na fotelach, odstające kontakty, poluzowane uchwyty przy szafkach czy niedomykająca się szafa. To szczegóły, ale mają decydujący wpływ na komfort pobytu gości.

3. Ułatwienia dla gości. Coraz większą popularnością cieszą się obiekty, które są przystosowane do przyjmowania rodzin z dziećmi. Możliwość dostawienia łóżeczka w pokoju, wózkowania, podjazdy dla wózków, kącik lub sala zabaw dla dzieci wewnątrz obiektu lub plac zabaw na zewnątrz,  animatorzy organizujący dzieciom czas – to z pewnością argumenty, które przekonają każdą rodzinę. Rodziny, szczególnie z małymi dziećmi, poszukują na wypoczynek hoteli przyjaznych dzieciom. I co ważne, jeśli pierwsza wizyta spełni oczekiwania, wówczas zwykle tacy gości wracają w to samo miejsce na kolejne wakacje. Drugą kwestią są ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, w tym m.in.: podjazd dla wózków, poręczę, pokoje przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Po trzecie – możliwość pobytu ze zwierzętami. Goście lubią podróżować ze swoimi pupilami, więc możliwość przebywania zwierząt na terenie hotelu z pewnością przekona ich do wybrania konkretnego obiektu. Jeśli tylko nie ma ku temu przeciwwskazań, warto dodać taką opcję. 

4. Bezpłatne usługi. Rezerwując pokoje w hotelu lub pensjonacie, odwiedzający coraz częściej zwracają uwagę na takie kwestie jak np. możliwość zaparkowania samochodu w pobliżu obiektu, najlepiej w miejscu strzeżonym bez obaw o bezpieczeństwo pojazdu – ważne są też opłaty za parkowanie. Kolejną kwestią jest dostęp do szybkiego łączą internetowego w każdym miejscu hotelu (a nie tylko w recepcji czy na terenie restauracji) – najlepsza w tej sytuacji jest możliwość korzystania z bezpłatnego wi-fi na terenie całego obiektu. Warto zastanowić się także nad możliwością darmowego (lub za niewielką opłatą) wypożyczenia rowerów do wycieczek po okolicy lub zwiedzania lokalnych atrakcji turystycznych.

5. Kosmetyki hotelowe i ręczniki dla gości. Chociaż wyposażenie hoteli i pensjonatów w kosmetyki hotelowe powoli staje się standardem, to w oczach gości przygotowane w łazience zestawy kosmetyków wciąż są oznaką wysokiego standardu. Jeśli dodatkowo są to kosmetyki spersonalizowane z logotypem hotelu – wówczas obiekt zyskuje w oczach gości przynajmniej jedną gwiazdkę więcej. Zakup i personalizacja kosmetyków hotelowych to nie jest duży koszt, warto go ponieść. Druga sprawa to ręczniki do dyspozycji gości. To duża wygoda dla odwiedzających, goście z pewnością docenią, kiedy nie będą musieli zabierać w podróż własnych ręczników. Elementy galanterii hotelowej także można personalizować – to dodatkowa okazja do utrwalenia marki w świadomości odwiedzających.

6. Regularny przegląd pokojów. O wygodzie korzystania z pokojów czasami decydują szczegóły. Nie działający kontakt, naderwana zasłona prysznicowa, poluzowany uchwyt, skrzypiące drzwi – to drobiazgi, które utrudniają korzystanie z pokoju. Dlatego poprośmy personel sprzątający, aby zwracał na nie uwagę i zgłaszał wszelkie usterki. Warto także przygotować plan regularnego przeglądu pokojów, aby uniknąć pojawienia się takich denerwujących niedogodności.

fot. Karen, flickr.com, creative commons licence
Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment