W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
Pomysły na świąteczne prezenty dla gości hotelowych
O tym, jak przygotować hotel do świąt pisaliśmy już wcześniej w tym artykule:
Czytaj: Jak przygotować hotel do Świąt Bożego Narodzenia >>
Co ważne, przygotowania do Świąt należy zacząć najpóźniej w październiku. Warto już wcześniej zaplanować ofertę świąteczną i rozpocząć jej promocję. Zastanówmy się teraz, jakie upominki dla gości możemy przygotować – oto kilka sprawdzonych pomysłów.
Newsletter z życzeniami
Jeśli zbierasz bazę z adresami mailowymi klientów oraz regularnie wysyłasz im newslettery, koniecznie przygotuj dedykowaną świąteczną wysyłkę z życzeniami. Warto dorzucić do niej niewielki prezent, czyli np. 15% rabatu na usługi hotelowe. Każdy lubi dostawać prezenty, a przypomnienie się klientom z życzeniami i prezentem z pewnością pozwoli na zbudowanie pozytywnej relacji.
Jeśli regularnie wysyłasz newsletter, pamiętaj, aby już w listopadzie poinformować odbiorców o ofercie świątecznej. To najwyższy czas na planowanie Świąt dla tych, którzy chcieliby spędzić święta w hotelu.
Kartki świąteczne
Papierowe życzenia świąteczne zwykle wysyła się do wybranej grupy klientów. Dobrze, jeśli projekt kartki jest spójny ze stylistyką oferty świątecznej i życzeń wysyłanych w newsletterze. Można kupić gotowe kartki lub zlecić ich druk według swojego projektu. Zdecydowanie polecamy tę drugą opcję, ponieważ można wówczas spersonalizować życzenia, a same kartki zaprojektować według własnych preferencji z dodatkiem logotypu hotelu. Drukarnie cyfrowe realizują nawet niewielkie partie wydruków, dlatego nie jest to stosunkowo duży koszt. To też idealna okazja, aby przypomnieć się stałym klientom przed sezonem wyjazdów na ferie.
Paczuszki świąteczne
Dla gości hotelowych, którzy zdecydują się na skorzystanie z oferty świątecznej, warto przygotować niewielkie upominki. Mogą to być prezenty rzeczowe lub np. vouchery na dodatkowe usługi. Warto wszystko ładnie zapakować i dodać kartkę z życzeniami, by klienci poczuci atmosferę świąteczną.
Poniżej lista pomysłów na prezenty:
- Słodki upominek: pralinki, czekoladki, pierniki - ozdobione świątecznie lub zapakowane w świąteczne papierki.
- Małe opakowania wysokiej jakości kawy lub herbaty – wystarczy kilka torebek naprawdę dobrej herbaty lub torebka świeżo palonych ziaren. To ekskluzywny prezent, bardzo klimatyczny, ściśle kojarzący się z okresem świąt, okresem spokoju i wypoczynku w rodzinnym gronie.
- Zestaw kosmetyków hotelowych – warto zebrać kilka produktów, np. balsam do ciała, aromatyczny żel pod prysznic, kosmetyk do pielęgnacji ciała. Kosmetyki hotelowe to przyjemny upominek kojarzący się z relaksem i wypoczynkiem, które są tak potrzebne, szczególnie w okresie świąt. Warto postawić na spersonalizowane opakowania w kolorystyce kojarzącej się ze stylistyką hotelu i z nadrukiem logotypu. To w oczach klientów znacznie podniesie prestiż obiektu. Koszt spersonalizowanych opakowań tylko nieznacznie przekracza wydatek na te bez indywidualnych nadruków, dlatego tym bardziej warto w nie zainwestować. Co więcej – specjalnie z okazji świąt można zamówić spersonalizowane kosmetyki w opakowaniach kojarzących się ze świętami (i dopiskiem, że to świąteczna limitowana partia) - więcej o personalizacji kosmetyków w naszej ofercie TUTAJ >>
- Kubki, filiżanki, drobne gadżety firmowe – warto je także spersonalizować, według projektu w kolorystyce hotelu i z dodanym logotypem. To typ upominku, który goście chętnie zabiorą do domu i będą z nich korzystać na co dzień, wspominając miłe chwile spędzone w hotelu.
- Drobne zabawki dla dzieci: pluszaki, mały samochodzik, zestaw klocków, niewielka gra zręcznościowa. Pamiętajmy, że z oferty świątecznej korzystają całe rodziny, z pewnością nie zabraknie dzieci wśród gości hotelowych.
- Drobne gadżety elektroniczne z logotypem hotelu: pendrivy, timery, lampki na usb, ładowarki samochodowe lub modne ostatnio powerbanki. To już większy wydatek, jednak warto się nad nim zastanowić. To są przedmioty, które goście będą zużywać na co dzień, co zapewni im częsty kontakt z marką hotelu.
- Vouchery na usługi hotelowe, np. masaż w gabinecie spa, otwarty rachunek w barze hotelowym (na określoną kwotę) czy zaproszenie na udział w kuligu organizowanym dla gości. Może to być także rabat na kolejną wizytę w hotelu lub na konkretne usługi dodatkowe podczas bieżącego pobytu.
Inną kategorię będą stanowić klienci premium, dla których warto przygotować np. kosze prezentowe (a w nich: czekoladki, zestaw herbat, kawy, butelka wina lub innego trunku w zależności od typu klienta), butelka dobrego wina lub innego alkoholu, drobna biżuteria, sprzęt elektroniczny.
fot. Andrew Butitta, flickr.com, creative commons licence
Leave a comment