Ostatnie posty

Oferta karnawałowa dla hotelu – o czym pamiętać?

Hotele i pensjonaty zlokalizowane w miejscowościach uzdrowiskowych i w okolicach oferujących aktywny wypoczynek zimowy zwykle nie martwią się obłożeniem podczas ferii i sezonu narciarskiego. W nieco trudniejszej sytuacji mogą znaleźć się obiekty, które w sezonie zimowym mają trudność z przyciągnięciem klientów. Jeśli natomiast dysponują dobrym zapleczem do organizacji imprez, warto wykorzystać je do zaoferowania pakietów pobytowych podczas karnawału. Jak skonstruować ofertę karnawałową i co warto zaoferować gościom?

Jak pokazuje praktyka, hotele i pensjonaty mają w swojej ofercie: bale karnawałowe, pobyty weekendowe z balem oraz kilkudniowe pakiety noclegów z balem i usługami. To daje gościom możliwość wyboru, jak długo chcą pozostać w hotelu. Oferty obejmujące sam bal karnawałowy lub pobyt weekendowy mogą zachęcić także lokalnych mieszkańców do skorzystania z usług hotelu.

Bale karnawałowe

Oferta zwykle obejmuje zabawę na całonocnej imprezie z zespołem muzycznym lub DJ-em. W cenie jest kilka ciepłych posiłków, ciepłe i zimne napoje, drink powitalny oraz zimna płyta na stołach. Alternatywą jest menu w formie bufetu. Alkohol częściowo lub całościowo wliczony w cenę balu, dodatkowo dostępny w barze lub restauracji. Koszt obejmuje udział wyłącznie w zabawie jednej osoby lub pary.

Dobrym pomysłem jest propozycja imprezy z tematem przewodnim lub zobowiązanie gości do przybycia na bal w przebraniu. Warto także zapewnić gościom atrakcje podczas pobytu w hotelu lub pensjonacie, np. konkursy na najlepsze przebranie, tematyczne opowieści (np. o lokalnych legendach), pokazy itd. Sprawdza się także zatrudnienie wodzireja, który poprowadzi imprezę, zachęci gości do zabawy i zabawi ich rozmową. Taka karnawałowa impreza tematyczna lub z dodatkowymi atrakcjami z pewnością pozwoli wyróżnić się wśród konkurencji.

Impreza karnawałowa z noclegiem

To oferta nieco rozbudowana w stosunku do poprzedniej. Oprócz udziału w balu karnawałowym z muzyką i bufetem, dodatkowo goście mają zapewniony nocleg, śniadanie kolejnego dnia oraz – w zależności od specyfiki obiektu – kilku usług dodatkowych (np. bezpłatne korzystanie z basenu, sauny, łaźni lub strefy spa) lub rabat na nie. Pakiet może obejmować jeden nocleg w noc balu lub – jeśli ktoś zdecyduje się na pobyt weekendowy – dwa noclegi (także w noc poprzedzającą bal). Jeśli bal jest w sobotę, to goście czasami chcą sobie przedłużyć pobyt i przyjeżdżają już w piątek. W cenę tej oferty wliczony jest udział w balu, nocleg ze śniadaniem i ewentualnie usługi dodatkowe. 

Kilkudniowy pakiet pobytowy

To dobra oferta dla gości, którzy oprócz dobrej zabawy, liczą także na kilka dni wypoczynku. Ofertę można konstruować w różnych wariantach: pobyt rozpocząć balem karnawałowym, a następnie dać gościom kilka dni wypoczynku i regeneracji sił lub potraktować imprezę jako zakończenie pobytu. Optymalne są pakiety 3-5-dniowe, koszt warto także uzależnić od liczby noclegów. Aby zachęcić gości do dłuższych pobytów, podczas tego rodzaju kilkudniowych odwiedzin hotele organizują także dodatkowe imprezy, jak np. ognisko, kulig lub wycieczki po okolicy (w zależności od warunków pogodowych, lokalnych atrakcji i specyfiki obiektu).

Jak zainteresować gości swoją ofertą karnawałową?

Z promocją balu i pakietów karnawałowych warto wystartować tuż po zakończeniu okresu świąteczno-noworocznego. Bale odbywają się zwykle w okresie od końca stycznia do końca lutego. Hotele stosują różne strategie – oferują jeden lub kilka terminów (np. co tydzień lub dwa) na bal podczas sezonu.

Ofertę warto przygotować już pod koniec roku, aby być gotowym z materiałami promocyjnymi od początku stycznia. Przede wszystkim plakaty i ulotki należy rozkleić w hotelu, rozłożyć w recepcji hotelowej, udostępnić na stronie internetowej. Ofertą balu karnawałowego warto zainteresować także lokalną społeczność, bo to do niej przede wszystkim kierowana jest propozycja imprezy. Jak to zrobić? Warto rozkleić plakaty w widocznych miejscach oraz zareklamować się w lokalnej prasie, w internetowych serwisach regionalnych oraz w lokalnych rozgłośniach radiowych. Dobrym pomysłem jest także poinformowanie osób obserwujących profile społecznościowe np. miasta czy społeczności.

Kolejnym krokiem powinna być wysyłka przynajmniej jednej kampanii mailowej do zebranej bazy adresów klientów. Łatwiej ściągnąć do hotelu gości, którzy już przekonali się o jakości jego usług. Przy okazji klientom powracającym można zaoferować rabat na udział w imprezie. O ofercie karnawałowej warto także poinformować serwisy ofertowe (np. booking.com, tripadvisor.pl itd.), jeśli hotel udostępnia tam informacje o swoich usługach i umożliwia rezerwację noclegów tą drogą. Internauci zwykle rozpoczynają poszukiwania ciekawej oferty od przejrzenia właśnie portali rezerwacyjnych – warto tam się pokazać z atrakcyjnym pakietem.

fot. Moyan Brenn, flickr.com, creative commons licence

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment