Ostatnie posty

Aromamarketing w hotelu, czyli jak odświeżacze powietrza i neutralizatory zapachu mogą pomóc budować pozytywną opinię gości

Czym jest aromamarketing (marketing zapachowy)?

Zapach działa podświadomie na odczucia człowieka i właśnie tę zależność wykorzystuje technika marketingowa określana jako aromamarketing. Wykorzystuje on jeden ze zmysłów człowieka (węch) do wywołania konkretnych uczuć i przekonania konsumenta do zakupu produktów lub usług. Dzieje się tak dlatego, że zmysł powonienia jest silnie związany z pamięcią i emocjami. Każdemu pewnie zdarzyła się sytuacja, kiedy czując konkretną woń przypomniał sobie dawno zapomnianą sytuację z przeszłości, i co więcej – od razu skojarzył ją z określonymi odczuciami. Zapach chleba lub pieczeni od razu wywołuje u większości z nas uczucie głodu (i bardziej skłania do kupowania produktów spożywczych), zapach skóry składnia do kupowania droższych butów, a aromat waniliowy pomaga pośrednikom nieruchomości w skutecznym sprzedawaniu domów.

Marketing zapachowy to forma wsparcia sprzedaży poprzez oddziaływanie na emocje klienta – w przypadku hotelu lub pensjonatu chodzi o wywołanie uczucia relaksu i zadowolenia, o wytworzenie dobrego samopoczucia. Do utrzymania przyjemnego aromatu w domach czy hotelach coraz częściej wykorzystuje się odświeżacze powietrza i neutralizatory zapachu, które z jednej strony maskują nieprzyjemne wonie, a z drugiej – stale utrzymują w pomieszczeniach przyjemne aromaty. 

Odświeżacze powietrza i neutralizatory zapachu – jak działają, co je różni?

Łazienki, pokoje, korytarze, recepcja, restauracja – to miejsca w hotelu lub pensjonacie, gdzie utrzymanie przyjemnego zapachu ma kluczowe znaczenie. Nie tylko zwiększa on komfort przebywania w pomieszczeniu, ale także podnosi prestiż całego obiektu w oczach klientów. 

Na rynku dostępne są dwa rodzaje produktów zapachowych dla hoteli – to odświeżacze powietrza i neutralizatory zapachu. Mamy do wyboru odświeżacze w spray’u - do ręcznej aplikacji lub elektroniczne (z wymiennymi wkładami, które działają samoczynnie, dzięki czemu utrzymają stałe miły aromat), oraz neutralizatory zapachu – w spray’u, w płynie, w blokach pochłaniających zapachy. 

Chociaż efekt bywa podobny, to odświeżacze i neutralizatory zapachów mają inną zasadę działania. Najprościej mówiąc – odświeżacze maskują przykre wonie, a neutralizatory je pochłaniają i usuwają z otoczenia, uwalniając w zamian przyjemne substancje zapachowe. To też wpływa na sposób i zakres ich wykorzystania. Jeśli chodzi wyłącznie o usunięcie tymczasowego nieprzyjemnego zapachu, np. po przypalonym obiedzie, dymu papierosowego czy po skorzystaniu z toalety, to odświeżacze powietrza świetnie się sprawdzą. Jeśli natomiast mamy do czynienia z ciągłym uporczywym utrzymującym się uciążliwym aromatem (np. z kanalizacji, woń zwierząt domowych, potu lub stęchlizny w meblach lub dywanach), wówczas należy zadziałać na źródło zapachu. Neutralizatory usuną przyczynę nieprzyjemnej woni i pozwolą na trwałe pozbycie się problemu. 

Kolejna różnica ma związek z trwałością i czasem działania obu rodzajów środków zapachowych dla hoteli. Odświeżacze powietrza zwykle po niedługim czasie wietrzeją, co wiąże się z tym, że znika także efekt ich działania. Co więcej – mieszając się z nieprzyjemnymi woniami, mogą dać dosyć zaskakujący efekt. Z kolei neutralizatory – z uwagi na ich inną metodę działania – usuwają przykre wonie na stałe i są w stanie poradzić sobie z nawet najbardziej uciążliwymi aromatami. Neutralizatory w płynie (do mycia lub prania) skutecznie usuwają przyczynę zapachu z powierzchni lub tkaniny. Neutralizatory w płynie w opakowaniach z pompką (np. Neutralizator zapachu świeże pranie>>) lub w spray’u (np. Freshtek – neutralizator zapachu z aromatem cytryny>>) aplikuje się na źródło uciążliwego zapachu, co skutkuje jego neutralizacją. W zamian uwalniają przyjemne kompozycje zapachowe.

Odświeżacz powietrza, neutralizator zapachu – jak wybrać?

Wybierajmy przede wszystkim produkty specjalistyczne do profesjonalnego wykorzystania w hotelach. Tego rodzaju odświeżacze i neutralizatory zapachów są dedykowane dla pensjonatów, hoteli, ośrodków spa, a nawet placówek medycznych – bezpieczne, wydajne i skuteczne. Zwracajmy uwagę, czy neutralizatory przykrych woni są oparte na bazie naturalnych olejków eterycznych, unikajmy tych zawierających alkohol i inne szkodliwe środki chemiczne. Sięgajmy po skoncentrowane i wydajne, skutecznie zwalczające nieprzyjemne zapachy, jak np. te z serii Freshday (np. Freshday neutralizator zapachów Strong>>).

fot. Michael Martin, flickr.com, creative commons licence

Leave a comment