Ostatnie posty

Szczyt sezonu - co w tym momencie jest najważniejsze dla hotelu?



Zastanawiasz się, na czym skoncentrować się, organizując pracę hotelu w szczycie sezonu? Oto kilka rzeczy, o których absolutnie musisz pamiętać, przygotowując się na najgorętsze tygodnie roku.

Planowanie to podstawa


Nawet jeśli to pierwszy sezon istnienia Twojego hotelu, możesz przewidzieć, kiedy nastąpi szczyt jego popularności. Gdy zaś jesteś w branży od lat – nie musisz opierać się na przypuszczeniach. Po prostu wiesz ze statystyk, kiedy gości przybywa najwięcej. Ta wiedza jest bardzo cenna, ponieważ pozwala Ci się przygotować do działania.
Jak opracować skuteczny plan? Na początek odpowiedz sobie na kilka kluczowych pytań.


• Jak wielu gości możesz maksymalnie przyjąć w swoim obiekcie? Weź też pod uwagę dostawki w pokoju oraz inne dodatkowe opcje, które mogą być potrzebne. Musisz się przygotować na najwyższe obłożenie.
• Jaka jest liczba Twoich pracowników? Czy wszyscy w sezonie pracują? A może część z nich chce wziąć urlop? Jak często zatrudnione przez Ciebie osoby biorą L-4?
• Jakie będzie zapotrzebowanie na produkty spożywcze przy maksymalnym obłożeniu hotelu?
• Jak wygląda sprawa środków czystości i kosmetyków dla gości?
• Iloma kompletami pościeli i ręczników dysponujesz i jak ma się ta liczba do maksymalnego obłożenia, przy założeniu konieczności częstego dokonywania zmian?


Informacje, które zbierzesz, kierując się tymi pytaniami, pozwolą Ci ocenić stan aktualny i określić, czy hotel jest gotowy na każdą ewentualność, czy zachodzi potrzeba np. zatrudnienia personelu tymczasowego bądź zrobienia większych zapasów.


Kiedy rozpocząć planowanie? Im wcześniej, tym lepiej. Jeśli jednak chcesz być naprawdę dobrze przygotowany – ok. 3 miesiące przed sezonem to absolutne minimum.

Pracownicy w szczycie sezonu


Sercem hotelu jest jego obsługa. To pracownicy sprawiają, że gość czuje się tu jak w domu, a ewentualne braki czy nieprawidłowości szybko są przez niego puszczane w niepamięć. Zwłaszcza w szczycie sezonu nie możesz sobie pozwolić na to, by recepcja była pusta, kelnerzy na sali zbyt wolno obsługiwali gości, a pokoje nie były porządnie uprzątnięte.
Co więc zrobić, jeśli z kalkulacji wynika, że personelu może zabraknąć? Najwygodniejszym rozwiązaniem jest zatrudnienie pracowników tymczasowych. Możesz to zrobić, bezpośrednio prowadząc rekrutację lub korzystając z pomocy specjalistycznej agencji.
Pamiętaj, by poszukiwania rozpocząć z odpowiednim wyprzedzeniem. Dlaczego? Ponieważ rekrutacja może potrwać nawet kilka tygodni – jeśli zależy Ci na tym, by wyłonić odpowiednich kandydatów, a później ich przeszkolić. Tylko tak zyskasz pewność najwyższych standardów obsługi klienta.


Pościel i ręczniki


Gdy gość melduje się na dłużej, co do zasady pościel i ręczniki wymienia się co kilka dni. Przy częstych zmianach jednak konieczna jest codzienna wymiana prześcieradła i pościeli oraz dostarczenie świeżych ręczników.
Jak wygląda szczyt sezonu w Twoim hotelu? Czy średni czas pobytu klienta to bardziej 1-2 doby, czy np. tydzień? Przyjrzyj się typowemu zużyciu pościeli oraz ręczników i sprawdź posiadane zasoby. Chodzi zarówno o ilość czystych kompletów na wymianę, jak i możliwości jakie oferuje Twoja pralnia. Jeśli masz wrażenie, że bielizny może zabraknąć, uzupełnij zapasy. Gdy zaś obawiasz się, czy pralnia da sobie radę z obciążeniem – możesz skorzystać na czas szczytu sezonu dodatkowo z usług pralniczych w ramach outsourcingu. Pralnie przemysłowe, które samodzielnie przetransportują bieliznę w obie strony i wykonają cały proces, aż po prasowanie, są dostępne niemal w każdym większym mieście.

Środki czystości i hotelowe kosmetyki


Ani jednych, ani drugich zabraknąć po prostu nie może. Gdy chodzi o środki czystości, w wózku personelu sprzątającego musi się znaleźć zawsze m.in.:


• uniwersalny płyn czyszczący, nadający się m.in. do podłóg,
• środek do odkamieniania i odkażania sanitariatów,
• płyn do mycia szyb,
• środki do czyszczenia mebli.

Upewnij się, że zapasy wystarczą nawet przy maksymalnym obłożeniu.


Równie istotne są hotelowe kosmetyki – te, które trafiają do łazienek w pokoju i są uzupełniane w nich niemal dzień po dniu. By tak było zamów ilość, która pozwoli Ci na umieszczenie ich odpowiedniej ilości w każdym pokoju przy założeniu codziennej dostawy. Spokojnie: nawet jeśli okaże się, że gości będzie nieco mniej, produkty kosmetyczne mają długie terminy ważności i na pewno nie zepsują się. Zapasy zaś uzupełnisz wygodnie, online, np. korzystając z oferty sklepu Wszystko Do Hotelu.
Choć przygotowanie się do szczytu sezonu wymaga sprawnej i dopracowanej w każdym detalu organizacji, warto się o nie zatroszczyć. Im bardziej zadowoleni będą klienci, tym więcej hotel zarobi – i w obecnym sezonie, i w kolejnych.

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment