W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
Wrzesień – już po sezonie, ale nadal tłoczno
Wydawać by się mogło, że wraz z powrotem dzieci do szkół czas wakacyjnych wyjazdów się kończy. Zwłaszcza że wrześniowa pogoda bywa kapryśna i często gołym okiem widać, że jesień zbliża się wielkimi krokami. Jeśli jednak prowadzisz hotel, możesz te wszystkie zagrożenia przekuć w szanse.
Nie trać czujności
Jeśli myślisz, że z końcem sierpnia przyjdzie czas rozprężenia i relaksu, no cóż… może to oznaczać dwie rzeczy. Albo z Twoim biznesem jest coś bardzo nie tak, albo… to Twój pierwszy sezon i jeszcze nie wiesz, co na Ciebie czeka.
Celem jest to, aby Twój obiekt odwiedziła jak największa grupa gości. A skoro tak, musisz ich w odpowiedni sposób zachęcić do tego, by do Ciebie dotarli – mimo deszczu czy niższej temperatury.
Poniżej znajdziesz kilka wskazówek.
• Niższe stawki
Dobra cena działa na gości jak magnes – zwłaszcza, jeśli Twój hotel ma dobrą opinię. Zaoferuj więc im pobyt w swoim ośrodku np. o 20-30% taniej. Tym sposobem zyskasz wyższe prawdopodobieństwo, że wszystkie pokoje pozostaną obsadzone nawet do końca miesiąca. Pamiętaj, by o promocji poinformować odpowiednio wcześnie i np. przeprowadzić kampanię reklamową, która zwiększy skuteczność Twoich działań.
• Ciekawe pakiety pobytowe
Skoro wiesz, że pogoda na wrzesień nie zapowiada się zbyt zachęcająco, pomyśl o tym, w jaki sposób możesz dodatkowo przyciągnąć gości. Dobrym sposobem są pakiety pobytowe – np. takie, które uwzględniają nie tylko sam nocleg, ale również wyżywienie, bon na usługi SPA w trakcie pobytu czy możliwość wynajęcia rowerów lub kijków do nordic walking. Aktywne wakacje są modne – także wśród klientów w średnim wieku oraz seniorów. Do nich ta oferta może przemówić w największym stopniu.
• Dodatkowe atrakcje
Prowadzisz hotelowe SPA? Zapewnij dostęp do sauny w ramach pakietu pobytowego albo 1-2 zabiegi w cenie. Jednak to nie koniec możliwości. Rozważ również dodatkowe ciekawe eventy, np. różnego rodzaju pokazy, szkolenia, występy muzyczne. Możesz pomyśleć również o pobytach tematycznych, m.in. nastawionych na odchudzanie czy poprawę kondycji. Odpowiednio wypromowane (i przeprowadzone) zapewnią nie tylko tymczasowe zwiększenie wrześniowych dochodów, ale i wzmocnią wizerunek Twojego hotelu.
Zadbaj o odpowiednią obsługę
Widzisz już, że rezerwacje na wrzesień stoją na wysokim poziomie? Czas przyjrzeć się bliżej temu, czy Twój hotel jest należycie przygotowany do tego nieco niższego, ale wciąż intensywnego sezonu. Zwłaszcza po lipcowym i sierpniowym szaleństwie może się okazać, że trzeba uzupełnić zapasy czy spojrzeć dokładniej w grafiki pracowników.
• Odpowiednia liczba pracowników obsługi
Wrzesień to moment, w którym z pracy rezygnuje wielu osób zatrudnionych tymczasowo czy na umowę zlecenie, a etatowi pracownicy chcą wybrać się na urlop. Zastanów się, czy to na pewno ten moment, w którym hotel może pozwolić sobie na mniejszą liczbę pracowników obsługi. Może trzeba przedłużyć umowy tymczasowe lub poprosić pracowników o przesunięcie własnych urlopów na październik?
• Pełne wyposażenie
O ile zabraknie Ci czegoś w wysokim sezonie, np. kosmetyków hotelowych, goście mogą ze zrozumieniem zrzucić to na karb wakacyjnego zamieszania i spojrzeć na taki fakt z przymrużeniem oka. Jeżeli jednak po najbardziej intensywnym sezonie pojawią się braki, może się to skończyć poważną wpadką. Upewnij się więc, że Twoje zapasy zostały uzupełnione o produkty takie jak:
o kosmetyki hotelowe – żelu pod prysznic, mydełka i szamponu zabraknąć w pokoju hotelowym po prostu nie może;
o środki czystości – zwłaszcza te do mycia i dezynfekcji,
o ręczniki – być może po sezonie wakacyjnym warto szybko uzupełnić zapasy; to samo tyczy się bielizny pościelowej,
o obrusy, serwetki i inne elementy zastawy stołowej.
To wszystko jest bardzo ważne, ponieważ goście stają się coraz bardziej uważni i wymagający, a standardy oczekiwań są o wiele wyższe niż jeszcze kilkanaście lat temu. Pamiętaj: kilka negatywnych recenzji opublikowanych na portalu z opiniami o hotelach może Ci przynieść poważne straty w długoterminowej perspektywie. Nie możesz sobie pozwolić na takie ryzyko.
Podsumowując: wrzesień to miesiąc wielkiej szansy dla Twojego hotelu. Stań w szranki ze swoimi konkurentami, oferując gościom jeszcze więcej niż w innych obiektach. Zapewnij im nieco niższe ceny, ciekawe pakiety pobytowe oraz dodatkowe atrakcje. A jeżeli ponadto zadbasz o profesjonalną obsługę i nie zapomnisz o wyposażeniu pokoi w drobne akcesoria (np. kosmetyki), sukces murowany. I to nie tylko we wrześniu, ale również w październiku i... w kolejnych miesiącach. To naprawdę realne.
Leave a comment