W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
Jak zorganizować wesele w hotelu – o co warto zadbać, co przygotować?
Czy hotel to dobre miejsce na organizację przyjęcia weselnego? Jakie są tego korzyści? Dlaczego warto skorzystać z porad doradcy weselnego? I o czym pamiętać organizując wesele w hotelu? Podpowiadamy.
Ślub i wesele to niezapomniane przeżycie, dlatego państwo młodzi i ich najbliżsi starają się, aby odbywało się w niezapomnianej i wyjątkowej scenerii. Media i trendy kreują wizje idealnej imprezy, podsuwając pomysły, jak powinno wyglądać perfekcyjne wesele. Zwykle jednak każda para przyszłych nowożeńców ma swoją wizję – kameralnego lub hucznego, w ekskluzywnych wnętrzach lub w remizie, w ogrodzie lub na plaży. Niezależnie od pomysłu, ważne jest nie tylko wymarzone miejsce, w którym młodzi rozpoczną nową drogę życia, ale także kilka innych – już nieco bardziej przyziemnych – aspektów organizacji wesela. O czym trzeba pamiętać, o co zadbać i dlaczego organizacja wesela w hotelu potrafi to bardzo ułatwić?
Jakie są korzyści z organizacji wesela w hotelu?
Według opinii nowożeńców, którzy organizowali swoje wesele w hotelu, największą zaletą takiego rozwiązania jest kompleksowość oferty – sala, restauracja, noclegi, wyposażenie, muzyka, transport – wszystko w jednym miejscu i do tego najczęściej na wysokim poziomie, obsługiwane przez profesjonalistów, bez szukania, często w obniżonej cenie. Mając wszystko zagwarantowane na miejscu, państwo młodzi nie muszą zajmować się wieloma aspektami organizacji wesela, a bardziej skupić na samej istocie wydarzenia i po prostu cieszyć się tymi wyjątkowymi chwilami z najbliższymi.
Hotel udostępnia sale, w których odbywać się będzie wesele, wraz z pełnym wyposażeniem: stołami, krzesłami, barkami, obrusami, serwetkami, pokrowcami oraz elegancką zastawą. Często w cenę organizacji wesela wliczone są także dekoracje sali.
Organizacja wesela w hotelu ma tę ogromną zaletę, że oferuje on miejsca noclegowe na miejscu nie tylko dla przyjezdnych gości weselnych, ale także dla młodej pary i ich najbliższych. Profesjonalnie obsłużone noclegi, a do tego kilka kroków od sali weselnej – w każdej chwili można zrobić sobie przerwę na odpoczynek lub odświeżenie. Noclegi na miejscu eliminują także potrzebę organizowania transportu w środku nocy. Co więcej - hotele często oferują rabaty dla gości weselnych.
Jedzenie – podstawą udanego przyjęcia jest dobre jedzenie, a na takie możemy liczyć tylko w sytuacji, kiedy mamy do czynienia z fachowym i doświadczonym personelem. Restauracje hotelowe często oferują bardzo szerokie weselne menu, z którego państwo młodzi mogą wybierać wedle własnego gustu i upodobania. Ważne, że większości dań można spróbować w dowolnym momencie w restauracji hotelowej.
Co więcej – warto porozmawiać z szefem kuchni – może ma propozycje specjalnych dań na wyjątkowe okazje. Jeśli młoda para decyduje się na wesele tematyczne lub będzie gościć wiele osób z zagranicy, wówczas również warto ustalić menu, które uwzględni potrzeby kulturowe. Catering hotelowy pozwala także na obsługę gości, którzy z różnych przyczyn wybierają menu wegetariańskie lub wegańskie. Coraz modniejsze stają się także całe wesela z daniami bezmięsnymi – dobrzy kucharze potrafią zaproponować takie menu, że nawet goście, którzy nie rezygnują z mięsa na co dzień, będą mile wspominać posiłki weselne. Warto także porozmawiać z organizatorami na temat możliwości upieczenia lub zamówienia z zaprzyjaźnionej cukierni tortu weselnego, ciast i innych słodkości – wówczas to hotel jest odpowiedzialny za dostarczenie i odpowiednie przechowywanie i ekspozycję tortu i ciast, a państwo młodzi nie muszą już sobie tym zaprzątać głowy. Bez problemu zamówimy „słodki stół”, kącik kawowy lub tak popularny już od jakiegoś czasu „wiejski stół”. Dobre zaplecze gastronomiczne z kuchni hotelowej to gwarancja świeżości. To ważne, że potrawy będą przyrządzane na miejscu.
Pełna obsługa przyjęcia – hotel zapewnia nie tylko pełen catering, ale także pełną obsługę kelnerską. O gości weselnych najlepiej zadbają osoby, które na co dzień pracują jako kelnerzy – nie musimy się martwić o ich profesjonalizm. Doświadczona obsługa kelnerska zna doskonale układ każdej sali weselnej, dzięki czemu jest w stanie sprawnie obsłużyć nawet posiłki na kilkuset gości. Zwykle do dyspozycji gości jest także barek z barmanem, który serwuje alkohole i drinki. Ważna jest obsługa nie tylko podczas przyjęcia, ale także po. Organizacja wesela w hotelu ma jeszcze jedną ogromną zaletę – personel zadba o kwestie związane ze sprzątaniem, podczas gdy państwo młodzi i ich najbliżsi mogą odpocząć w pokojach hotelowych.
Oprawa artystyczna, scenariusz wydarzenia – hotel zwykle oddelegowuje jedną osobę odpowiedzialną za organizację imprezy. Opiekun weselny ustala wszelkie szczegóły wesela, planuje przygotowania oraz pilnuje, aby na miejscu wszystko przebiegało zgodnie z planem. I to zarówno w okresie przygotowań, jak i podczas samej imprezy.
Muzyka – hotele często są w stanie zarekomendować zespół muzyczny na przyjęcie, świetnie radzą sobie także z obsługą muzyki na żywo. Obiekty doświadczone w organizacji wesel mają zwykle własny sprzęt i całe zaplecze do obsług muzyki. Jeśli państwo młodzi nie życzą sobie zespołu, wówczas dyskretne nagłośnienie pozwoli na stworzenie miłego klimatu.
Obsługa foto – podobnie jak z oprawą muzyczną, hotel może zagwarantować obsługę foto/wideo lub polecić osoby, z którymi warto nawiązać współpracę. Rozważmy tę opcję, obejrzyjmy portfolio poleconych fotografików. Jeśli współpracowali wcześniej przy organizacji imprez w danej lokalizacji, wówczas będą doskonale znali „teren” i z pewnością doradzą, gdzie i w jakiej aranżacji warto zrobić pamiątkowe zdjęcia.
Transport – hotele często oferują dodatkowe usługi, nie tylko w postaci wynajęcia samochodu dla młodej pary. Nie ma problemu z zamówieniem taksówki, lub – jeśli hotel dysponuje własną flotą samochodów – wykorzystuje się ją do rozwożenia gości, którzy nie nocują na miejscu. Nie ma także kłopotu z transferem na lotnisko lub dworzec.
Usługi fryzjersko – kosmetyczne – w ostatniej chwili pannie młodej złamał się paznokieć? To żaden kłopot – te większe hotele zwykle mają swoją strefę spa, gdzie w gabinecie kosmetycznym szybko problem zostanie rozwiązany. Co więcej – najczęściej w cenie noclegu lub za niewielką opłatą jest korzystanie z gabinetów spa dla młodej pary i gości zakwaterowanych w hotelu.
Strefa dla dzieci – obsługa hotelu doskonale wie, co zrobić, aby maluchy obecne na weselu nie dokazywały za bardzo. Większość obiektów organizuje na przyjęciu kącik dla najmłodszych wyposażony w gry, zabawki i zestawy do rysowania. Dobrym rozwiązaniem jest też osobny stół dla maluchów z przekąskami. W niektórych obiektach organizatorzy proponują także zaangażowanie animatora, który będzie zajmował się najmłodszymi podczas imprezy.
Sala, ogród, plaża – gdzie zorganizować wesele?
Jeśli wymarzone wesele ma odbyć się w ogrodzie, na szczycie góry, na plaży lub w innym plenerze – z tym też nie ma problemu. Wystarczy jedynie znaleźć hotel w dogodnym położeniu. Zlecenie obsłudze hotelu organizacji wesela w plenerze zdejmuje z państwa młodych mnóstwo obowiązków związanych z aranżacją imprezy (podesty, namioty, dekoracje, itd.). Czasami hotele dysponują własnym ogrodem, oczkiem wodnym lub nawet fragmentem plaży. W letnim sezonie można je wykorzystać do organizacji posiłków na świeżym powietrzu (np. barek grillowy jako jeden z posiłków weselnych), do puszczania sztucznych ogni lub lampionów (np. o północy) lub jako romantyczną scenerię do sesji zdjęciowej.
Poradźmy się specjalisty ds. wesel
W większych obiektach, szczególnie tych o wyższym standardzie, często zatrudnieni są specjaliści, którzy nie tylko zajmą się kompleksowo organizacją wesela w hotelu, ale także doradzą, co dodatkowo może uatrakcyjnić imprezę. Weselni specjaliści doradzą, dokładnie zaplanują kolejne etapy przygotowań i będą wsparciem dla młodej pary w każdym momencie wydarzenia. Co ważne, będą czuwać nie tylko nad sprawnym przebiegiem przygotowań, ale także przypilnują finansów, aby organizacja wesela zmieściła się w założonym budżecie. Z opinii nowożeńców wynika, że taki weselny anioł stróż nie tylko czuwał nad przebiegiem całej imprezy, ale był ogromnym wsparciem podczas przygotowań. Co więcej – taki specjalista świetnie poradzi sobie z kryzysową sytuacją i pomoże rozładować stres przed tym wielkim wydarzeniem, np. organizując romantyczną kolację dla państwa młodych i relaksującą wizytę w spa w przeddzień wesela.
Na etapie wyboru hotelu na weselne przyjęcie warto skorzystać z konsultacji weselnych, które co pewien czas organizują większe obiekty.
Leave a comment