Ostatnie posty

Jak zapewnić ciszę i komfort gościom? Zabiegi relaksacyjne, zawieszki hotelowe, strefy ciszy - i co jeszcze?


Zawieszki na drzwi hotelowe to standardowe wyposażenie każdego pokoju hotelowego. Pozwalają na prostą komunikację z personelem i zapewnienie gościom ciszy i spokoju w zaciszu pokoju hotelowego. Jakie są inne sposoby na stworzenie odwiedzającym sposobności na chwilę relaksu w hotelu?

Urlop, zwiedzanie, podróż służbowa, wyjazd biznesowy, weekendowy wypad - różne są cele odwiedzania hoteli i pensjonatów. Dla wielu osób podróż jest czasem odpoczynku, wyjeżdżają z chęcią wyciszenia się, naładowania akumulatorów i relaksu. Tacy goście zawczasu poszukują odpowiedniego miejsca na pobyt, takiego, w którym będą mieli szansę na ciszę i wypoczynek w komfortowych warunkach. Jak osoby zarządzające hotelami mogą zapewnić takim podróżnym odpowiednie warunki? Czy da się stworzyć strefy ciszy i komfortu w już istniejącym obiekcie? Czy są na to proste i sprawdzone sposoby?

Seanse relaksacyjne, joga i medytacja

To trend widoczny szczególnie w krajach Dalekiego Wschodu. Poranne seanse medytacji i ćwiczenia rozciągające są swoistą tradycją w krajach, gdzie praktykowanie jogi jest ważnym elementem codzienności. Hotele organizują nawet osobne sale medytacyjne, z których można skorzystać o każdej porze dnia i nocy. W Europie Zachodniej pojawiają się już pierwsze obiekty z tego rodzaju usługami, szczególnie te specjalizujące się w obsłudze gości z Azji. W rodzimych obiektach pojawiają się już oferty wieczornych seansów relaksacyjnych organizowanych np. w basenie z towarzyszącą muzyką relaksacyjną, świecami i aromaterapią. 

Relaksujące zabiegi SPA

Strefa wellness&spa staje się obecnie standardem, nawet niewielkie hotele i pensjonaty oferują swoim gościom możliwość odpoczynku i skorzystania z zabiegów relaksacyjnych, prozdrowotnych i odprężających. Przykładowo: doposażenie łazienek w wanny SPA (z hydromasażem) to ukłon w stronę gości szukających relaksu w zaciszu hotelowego pokoju. Wiele hoteli oferuje gościom zabiegi SPA (w osobnym gabinecie lub z możliwością indywidualnego zabiegu w pokoju hotelowym) oraz możliwość skorzystania z sauny, siłowni czy basenu w pakiecie z pobytem hotelowym. To dobra oferta dla osób, które szukają sposobów na relaks w hotelu, dbałość o zdrowie i pielęgnację ciała.

Dowiedz się więcej o organizacji strefy SPA w hotelu>>

Zawieszki hotelowe - obowiązkowe wyposażenie każdego pokoju

Tabliczki informacyjne są ważną częścią komunikacji pomiędzy hotelem a gośćmi, pomagają ustalić uniwersalne zasady panujące w obiekcie. Ceniąc sobie komfort gości i ich potrzebę odpoczynku, przede wszystkim pamiętajmy o wyposażeniu pokojów w zawieszki na drzwi hotelowe z informacją dla personelu o nie przeszkadzaniu. Zwróćmy uwagę, by zawieszki hotelowe były estetycznie wykonane, z dobrej jakości materiałów (dostępne są także wersje ekologiczne) z komunikatem przynajmniej w trzech językach. To ważne, by goście z zagranicy bez problemu mogli zakomunikować personelowi swoją potrzebę ciszy. Standardem są  zawieszki na drzwi hotelowe po angielsku. Przydatnym rozwiązaniem są dwustronne zawieszki hotelowe z prostymi komunikatami po dwóch stronach „proszę posprzątać pokój/proszę nie przeszkadzać”.

Hotele przyjazne dorosłym

„Children free” - taką etykietkę przypinają sobie kolejne obiekty na całym świecie. To nowy trend w hotelarstwie, będący odpowiedzią na potrzebę rynkową skierowaną do osób dorosłych, umożliwiający odpoczynek bez towarzystwa dzieci. Na całym świecie jest sporo takich obiektów, w Polsce dopiero pojawiają się pojedyncze obiekty. Z założenia takie hotele i pensjonaty nie przejmują gości hotelowych z dziećmi, szczególnie małymi, określając konkretną granicę wiekową. Niektóre obiekty oferują pobyt „wolny od dzieci” wyłącznie w dni od poniedziałku do piątku, z pominięciem weekendów i świąt. Inne hotele stosują jeszcze inną strategię – personel lokalizuje rodziny z maluchami w konkretnym obszarze obiektu, by zapewnić więcej komfortu gościom bez dzieci.

Dowiedz się więcej na temat hoteli przyjaznych dorosłym>>

Strefy ciszy w hotelu i restauracji

Jak najczęściej goście reagują na głośne towarzystwo w strefach wspólnych dla wszystkich odwiedzających, jak np. restauracja? Siadają jak najdalej od nich, szukając cichego kąta. Warto wykorzystać tę tendencję, tworząc swoiste strefy ciszy w obiekcie, np. organizując osobną salę w restauracji dla rodzin z dziećmi lub salę wypoczynku (np. czytelnię/bibliotekę) z wyraźną prośbą przy wejściu o zachowanie ciszy. Takie rozwiązanie wprowadzają niektóre obiekty zagranicą. Strefę ciszy warto zorganizować także np. w ogrodzie hotelowym, z dala od barków letnich i miejsc do grillowania.

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment