Ostatnie posty

Galanteria hotelowa - jak zadbać o garderobę gościa podczas pobytu?


Wyjeżdżając w podróż biznesową szczególnie zwracamy uwagę na wygląd. Starannie dobieramy ubrania i obuwie, jednak ważne jest nie tylko, jakie ubrania mamy na sobie, ale także jak się one prezentują. W jaki sposób hotele mogą zadbać o garderobę gości hotelowych? Jakie usługi zaproponować? W jakie akcesoria wyposażyć pokoje hotelowe? Podpowiadamy.

W podróż zwykle zabieramy ograniczoną i dobrze przemyślaną liczbę ubrań, tym bardziej, jeśli jest to wyjazd służbowy. Zwykle mamy w walizce awaryjny zestaw ubrań w sytuacji, kiedy coś się zabrudzi, poplami, rozedrze lub nadmierne pogniecie. Jednak taka sytuacja zwykle wiąże się z pewnym stresem i może skutecznie popsuć samopoczucie podczas spotkania biznesowego. Hotele, szczególnie te chętnie odwiedzane przez gości biznesowych, wychodzą naprzeciw tym potrzebom i wyposażają pokoje i łazienki w akcesoria hotelowe, które ułatwiają szybkie wybrnięcie z takiej sytuacji. Jakie usługi warto zaproponować gościom, czy czuli się swobodnie i komfortowo?

Jak ułatwić gościom dbanie o garderobę?

Prasowanie, dostęp do żelazka – to standardowa usługa w większości większych hoteli. Możliwość zamówienia usługi prasowania ubrań to część serwisu hotelowego. Niektórzy goście wolą sami zająć się swoją garderobą – dla nich hotele udostępniają możliwości dostarczenia żelazka do pokoju. Z opinii gości wynika, że to bardzo pożądana usługa – trudno jest tak poukładać ubrania w bagażu, by nie pogniotły się, a dzięki możliwości wyprasowania ich na miejscu mają pewność, że zawsze będą wyglądać schludnie.

Worki na brudne ubrania – jeśli jakaś część garderoby zabrudzi się, można poprosić o jej upranie. Komunikację z personelem znacznie ułatwia pozostawienie w pokojach hotelowych (np. w widocznym miejscu w szafie) worków na brudną bieliznę, które po zapełnieniu należy wystawić na korytarz. „Za pomocą” takich worków goście mogą komunikować także prośbę o uprasowanie rzeczy.

„Pucybut” na korytarzu – hotele niekiedy świadczą usługi czyszczenia i pastowania butów (wówczas goście wystawiają je na korytarz koło swoich drzwi). Innym rozwiązaniem jest zamontowanie na korytarzach, w holu czy przedsionku urządzenia do samodzielnego wyczyszczenia i polerowania butów. Szybkie przetarcie butów podczas oczekiwania na windę z pewnością poprawi humor niejednemu gościowi hotelowemu.

Czyścik do butów – ten niepozorny element wyposażenia pokoju hotelowego uratował już niejedno spotkanie biznesowe, dlatego tym bardziej warto je udostępniać gościom. Małe opakowanie zawierające czyścik do obuwia to saszetka zawierająca ściereczkę nasączoną płynem do pielęgnacji butów. Dzięki niemu goście mogą wyczyścić buty na miejscu lub zabrać ze sobą, by użyć w razie potrzeby. 

Wieszaki i stojaki na ubrania – wieszaki w szafie o różnym przeznaczeniu są obowiązkowym wyposażeniem każdego pokoju hotelowego, szczególnie tego dla gości biznesowych. Warto także zastanowić się nad wolnostojącymi stojakami na żakiet, marynarkę, garnitur, spodnie lub spódnicę.

Szczotki do ubrań – to niezbędne akcesoria by ułatwić gościom samodzielne dbanie o garderobę. Szczotka do ubrań z logotypem hotelu to także oznaka prestiżu i wysokiego standardu. Warto wyposażyć szafę w pokoju hotelowym w przynajmniej jedną szczotkę do czyszczenia. Na rynku dostępne są szczotki do ubrań z włosiem naturalnym, mieszanym lub sztucznym.

Igielnik hotelowy – to kolejny, choć niepozorny, ale bardzo ważny element wyposażenia pokoju hotelowego. Igielniki hotelowe zawierają igły, kilka nitek w podstawowych kolorach i czasami także kilka uniwersalnych guzików. Mogą być w etui, ale popularne są także igielniki w niewielkich kartonikach. To właśnie w podróży najczęściej guziki urywają się, pękają szwy w ubraniach lub powstają w nich niewielkie dziury (np. poprzez zaczepienie o wystający element). Hotelowy zestaw do szycia warto mieć, nawet jeśli nie w każdym pokoju, to dyżurny zestaw w recepcji. 

Zestaw awaryjny – doświadczeni pracownicy recepcji doskonale wiedzą, jakie nietypowe prośby mogą usłyszeć od gości hotelowych, dlatego warto być przygotowanym na różne sytuacje. Warto mieć w zanadrzu zestawy do szycia, zapasowe rajstopy dla pań, skarpetki dla panów, a nawet pojedyncze guziki.

Personalizacja akcesoriów hotelowych

Tak jak serie kosmetyków hotelowych, tak elementy galanterii hotelowej i wyposażenie pokojów można spersonalizować. Dodanie logotypu hotelu na opakowaniach lub bezpośrednio na przedmiotach dodaje prestiżu i podnosi standard obiektu w oczach gości hotelowych. Personalizować można prawie wszystkie produkty dla hoteli, w tym te potrzebne przy obsłudze garderoby hotelowej, a wśród nich: szczotki do ubrań, igielniki, stojaki na ubrania, czyściki do butów oraz worki na brudne ubrania. Wystarczy kontakt z producentem i po konsultacjach z działem graficznym powstają gotowe projekty opakowań/produktów. Personalizacja elementów wyposażenia hoteli jest możliwa nawet dla małej partii zamówienia.

Leave a comment