Ostatnie posty

Jak wykorzystać zapachy do budowy pozytywnej opinii o hotelu?

Zapach świeżej pościeli, przyjemny aromat kosmetyków hotelowych, świeżość w łazience, miła atmosfera na korytarzu hotelowym – zapachy mają ogromny wpływ na zadowolenie gości z pobytu w hotelu. Jak stworzyć miłą atmosferę w hotelu? Jak wykorzystać marketing zapachowy do budowania opinii gości o obiekcie? Jak pozbyć się nieprzyjemnych zapachów?

Choć nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, to otaczające nas zapachy mają duży wpływ na nastrój i samopoczucie. W otoczeniu miłego i „przyjemnego dla nosa” aromatu rozluźniamy się, a gdy zapach jest przykry, zbyt intensywny lub drażniący, wówczas jesteśmy poddenerwowani i zirytowani. To wszystko wynika z faktu, że zapachy oddziaływują na naszą podświadomość, wprawiając w dobry lub zły nastrój. Powinny o tym szczególnie pamiętać osoby zarządzające hotelami lub pensjonatami, ponieważ zapach ogrywa ogromną rolę w budowaniu opinii o ich obiekcie. Jakimi narzędziami można posłużyć się, by stworzyć miłą atmosferę i uniknąć drażniących aromatów?

Marketing zapachowy w hotelu – jak działa?

Aromamarketing bazuje na oddziaływaniu zapachów na decyzje i samopoczucie człowieka. Wykorzystując odpowiednie aromaty, narzędzia marketingu zapachowego są w stanie skłonić konsumenta do zakupu konkretnych produktów lub usług. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ zmysł powonienia jest bardzo silnie związany z emocjami i z pamięcią. Konkretne aromaty kojarzą nam się z sytuacjami z przeszłości, oprócz tego zwykle mamy skłonność do zapamiętywania tych miłych skojarzeń. Zapach świeżo upieczonego chleba, świeżo skoszonej trawy czy parujących ulic po letniej burzy zna każdy. Kojarzą się z czymś miłym, z beztroskimi czasami dzieciństwa. W handlu zapachy są wykorzystywane od dawna: zapach świeżego pieczywa lub pieczeni wywołuje uczucie głodu i skłania do większych zakupów spożywczych, a zapach skóry i pasty do butów „pomaga” w podjęciu decyzji o zakupie droższego obuwia. 

A jak wykorzystywać właściwości zapachów w hotelu? W tym przypadku chodzi o wywołanie uczucia relaksu i o podświadome wytworzenie dobrego nastroju. Podstawą takiego działania w hotelu jest utrzymanie miłego aromatu oraz usuwanie przykrych zapachów w strefach dostępnych dla gości. Do tego celu wykorzystuje się profesjonalne odświeżacze powietrza oraz neutralizator zapachu. Warto je stosować w wielu miejscach hotelu: w łazienkach, w korytarzach, w pokojach, w recepcji oraz w restauracji hotelowej – kluczowych dla utrzymania przyjemnego zapachu. 

Jak utrzymać miły zapach w hotelu?

Odświeżacze powietrza – dostępne w różnych formach: w sprayu, do ręcznej aplikacji lub automatyczne. Szczególnie te ostatnie są przydatne w łazienkach hotelowych, gdzie stale dbają o świeżość i miły zapach. Warto zainstalować także automatyczne odświeżacze na korytarzach hotelowych. Pamiętajmy jednak, by woń była dyskretna i delikatna, wybierzmy neutralny zapach zamiast wyrazistych i intensywnych.

Kosmetyki hotelowe – na rynku dostępne są serie kosmetyków dla hoteli o różnych zapachach: orzeźwiające, relaksujące (np. kosmetyki lawendowe) lub nawiązujące do kosmetyków SPA (np. seria Bashira). Dobierzmy  te najlepiej wpisujące się w charakter obiektu i odwiedzających go gości. Zapach kosmetyków hotelowych zostaje z gości przez cały czas pobytu.

Płyny do płukania pościeli i ręczników hotelowych – niektórzy powiedzą, że stosowanie płynu do płukania w hotelowej pralni to zbytek, jednak to zwyczajnie ukłon w stronę komfortu i miłego samopoczucia gości hotelowych. Jaką przyjemność daje użycie miękkiego i mile pachnącego ręcznika po relaksującej kąpieli. Docenią to szczególnie goście, którzy szukają relaksu i wytchnienia podczas pobytu.

Jak unikać przykrych zapachów w hotelu?

Neutralizatory zapachów – w sprayu, w płynie, w blokach pochłaniających zapachy. Neutralizator zapachu tym różni się od odświeżacza, że nie maskuje przykrej woni, ale pochłania jej cząsteczki, dzięki czemu nie tylko trwale można pozbyć się nieprzyjemnego zapachu, ale także uchronić przed nim meble, zasłony itd. 

Tabliczka zakaz palenia – w widocznych miejscach w obiekcie powieś tabliczki, które jednoznacznie będą komunikować gościom, że przebywają w strefach wolnych od dymu. W tych miejscach nie wolno palić, nie tylko ze względu na komfort innych gości, ale także biorąc pod uwagę kwestię bezpieczeństwa.

Strefa/pomieszczenie dla palaczy – z pewnością wśród gości znajdą się palacze, dlatego warto wyznaczyć dla nich oddzielną strefę lub pomieszczenie, gdzie mogą palić bez szkody dla innych gości. Zadbajmy, by jego lokalizacja była z dala od osób niepalących, by nie musiały one przechodzić przez tę strefę. Dodatkowo zadbajmy także o niwelowanie przykrego zapachu dymu tytoniowego, np. poprzez stosowanie neutralizatorów zapachu (np. Freshtek).

Posty :: Promocja hotelu

Leave a comment