Podróżowanie z dziećmi, szczególnie małymi, wymaga zabrania ze sobą sporego bagażu. Dlatego rodzice coraz częściej,...
Ostatnie posty
-
Jak wybrać środki czystości dla hoteli? – przegląd produktów do sprzątania, do kuchni i do pralni2024-04-22
Jak wybrać środki do sprzątania dla hoteli? Niełatwo odpowiedzieć na to pytanie, tym bardziej patrząc na bardzo...
-
Galanteria hotelowa - przegląd drobnego wyposażenia2024-04-22
W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
-
Jak ożywić martwy sezon?2024-04-22
Maksymalne obłożenie cieszy, jednak w większości przypadków nie jest standardem, a jedynie oznaką wysokiego sezonu....
-
Prawdy i mity na temat profesjonalnych środków czystości dla hoteli2024-04-22
Czy chemia dla hoteli dużo kosztuje? Czy czyści lepiej niż „zwykłe” środki czyszczące? Jak bardziej skoncentrowane...
-
Kalendarz imprez hotelowych2024-04-22
W szczycie sezonu zwykle nie musimy martwić się o obłożenie. Ale jak przyciągnąć klientów w martwych okresach? Jakie...
-
Jakie kosmetyki hotelowe na jesień i zimę?2024-04-22
W zależności od pory roku zmieniają się potrzeby skóry. Jesienią i zimą wymaga ona większego nawilżenia i odżywienia....
-
Portale rezerwacyjne - gdzie warto pokazać ofertę hotelu?2024-04-22
Od kilku lat obserwuje się rosnącą popularność serwisów rezerwacyjnych. Czy i jak przekłada się to na sprzedaż oferty...
-
Dobre i tanie kosmetyki hotelowe - czy takie istnieją?2024-04-22
Wysokiej jakości zestawy kosmetyków hotelowych za niewielkie pieniądze – czy to możliwe? Czy da się relatywnie niskim...
-
Personalizacja kosmetyków hotelowych - czy warto?2024-04-22
Dodanie własnego logotypu na opakowaniach kosmetyków hotelowych to jeden z tych czynników, które zwracają uwagę na...
-
Hotel przyjazny rodzinie - udogodnienia dla dzieci w hotelach2024-04-22
Podróżowanie z dziećmi, szczególnie małymi, wymaga zabrania ze sobą sporego bagażu. Dlatego rodzice coraz częściej,...
-
Jak wybrać środki czystości dla hoteli? – przegląd produktów do sprzątania, do kuchni i do pralni2024-04-22
Jak wybrać środki do sprzątania dla hoteli? Niełatwo odpowiedzieć na to pytanie, tym bardziej patrząc na bardzo...
-
Galanteria hotelowa - przegląd drobnego wyposażenia2024-04-22
W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
-
Jak ożywić martwy sezon?2024-04-22
Maksymalne obłożenie cieszy, jednak w większości przypadków nie jest standardem, a jedynie oznaką wysokiego sezonu....
Kategorie
Szukaj
Starsze wpisy

Co zrobić, gdy pojawi się negatywna opinia o hotelu?
Patrząc na rynek i portale gromadzące opinie o hotelach, odnosi się wrażenie, że niektórym obiektom nie zależy na dobrych opiniach i zarządzaniu nimi w sposób, który mógłby przyciągnąć kolejnych niezdecydowanych gości. A tymczasem to silne narzędzie promocji. Co można zrobić, gdy w Internecie pojawia się negatywna opinia o hotelu?
Zdecydowana większość klientów, szukając obiektu noclegowego na urlop lub na wyjazd biznesowy, pierwszą rzeczą, jaką robi, jest przejrzenie interesujących ofert w Internecie. Można śmiało powiedzieć, że jeśli hotel lub pensjonat nie ma swojej strony internetowej, jest ona kiepskiej jakości lub nie prowadzi promocji w portalach zbierających oferty obiektów i opinie o nich, to jego szansa na znalezienie gości z sektora klientów indywidualnych jest bardzo mała. Ogłoszenia w Internecie oraz stworzenie profesjonalnego profilu obiektu w międzynarodowych serwisach podróżniczych (np. booking.com) są obecnie kluczowe dla pozyskania nowych klientów.
Szukając idealnego miejsca na urlop, wiele osób przegląda oferty obiektów w Internecie, przyjmując swoje indywidualne kryteria selekcji. Jednak zawsze jednym z kluczowych czynników, mających wpływ na podjęcie decyzji, są opinie innych gości hotelowych. Duża liczba opinii świadczy o tym, że hotel jest popularny wśród Internautów. Ważna jest także proporcja pozytywnych do negatywnych opinii – im więcej tych pierwszych, tym lepiej. Nie oszukujmy się, bardzo trudno jest uzyskać 100% pozytywnych opinii o hotelu, warto jednak, aby odpowiednio szybko i mądrze reagować na negatywne komentarze.
Liczba oraz treść opinii to także ważna informacja zwrotna dla osób zarządzających obiektem. Pozytywne komentarze podkreślają zwykle zalety hotelu i warto zwracać uwagę, aby stale utrzymywać ich wysoki poziom. Z kolei negatywy pokazują, gdzie są niedociągnięcia i nad którymi obszarami warto popracować. Im więcej klientów, tym większa szansa, że znajdzie się ktoś, komu coś nie będzie odpowiadać. I to niezależnie od tego, jak bardzo staramy się o wysoką jakość usług. Ułamek procenta negatywnych komentarzy to raczej norma, zawsze znajdzie się ktoś niezadowolony. Sygnał alarmowy powinien się włączyć w sytuacji, kiedy negatywnych komentarzy pojawia się coraz więcej i zaczynają zwiększać odsetek wszystkich opinii.
Jak reagować na negatywne opinie?
Przede wszystkim bez emocji i profesjonalnie. Ważne jednak, aby potrafić odróżnić rzeczywistą uzasadnioną krytykę od zwykłego internetowego trollingu. Nie dajmy się wciągnąć w dyskusję, wyjaśnianie szczegółów, szerokie opisywanie przypadku. Warto chłodno i z dystansem odpowiedzieć na negatywny komentarz, obiecać poprawę, a może nawet zaproponować rekompensatę (np. w postaci rabatu na kolejną wizytę), jeśli krytyka jest rzeczywiście uzasadniona. Idealnym rozwiązaniem kryzysowej sytuacji jest przekonanie do siebie niezadowolonego klienta, co więcej – przekonanie go do kolejnej wizyty, aby zatrzeć nieprzyjemne wrażenie.
W żadnym wypadku nie należy ignorować negatywnego komentarza. Pamiętajmy, że w Internecie nic nie ginie, każda informacja jest dostępna dla każdego użytkownika. Jeśli hotel zignoruje negatywny komentarz i nie odniesie się do niego odpowiednio, wówczas daje jasny sygnał, że nie zależy mu na opiniach jego klientów, co więcej – nie obchodzi go, co oni myślą po wyjeździe. Ignorowanie opinii gości to najgorsze rozwiązanie. To, w jaki sposób hotel odpowie na negatywa i jak rozwiąże sporną kwestię, jest bardzo ważnym wyznacznikiem jego podejścia do klienta. Opinie, ich liczba i odpowiedzi hotelu to bardzo ważna część marketingu i forma promocji w Internecie. Zbieranie komentarzy jest formą marketingu szeptanego, który – według ostatnich szacunków – jest obecnie jedną z kluczowych dróg pozyskiwania klientów w branży hotelowej.
Jak monitorować opinie w Internecie?
Od razu pojawia się pytanie, jak ogarnąć te wszystkie miejsca w Internecie, w których pojawiają się informacje o obiekcie, a Internauci zostawiają opinie. Po pierwsze, warto wiedzieć w jakich kanałach i gdzie dokładnie mogą pojawić się komentarze. Większość z nich to miejsca świadomie wybrane, które należy otoczyć stałym monitoringiem (np. sprawdzać opinie co 2 tygodnie). Dobrze, jeśli portal jest w stanie poinformować o tym, że pojawiły się nowe wpisy na temat obiektu, szczególnie jest ważne, aby móc szybko zareagować w przypadku nieprzychylnej opinii.
Do tematu administrowania opiniami w Internecie warto podejść strategicznie, jak zresztą do całego zagadnienia promocji obiektu w sieci. Jeśli nie dysponujemy zasobami, które byłyby w stanie się tym zająć, warto poprosić o pomoc profesjonalistów, np. agencję marketingu internetowego, która będzie nie tylko monitorować opinie, ale przede wszystkim aktywnie kreować wizerunek obiektu w różnych kanałach: w portalach podróżniczych, w serwisach lokalnych z ogłoszeniami, na portalach społecznościowych. Takie wyspecjalizowane agencje są także w stanie w odpowiedni sposób zareagować w sytuacji pojawienia się nieprzychylnej opinii i pomogą wyjść cało z opresji.
Podobne posty
-
Nowe technologie w hotelach - rozwiązania mobilne
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Jak wygląda recepta na sukces hotelu w świecie urządzeń mobilnych? Po pierwsze – dać się znaleźć, po drugie – w...Wiecej... -
Hotele przyjazne rodzinom z dziećmi – co oferują gościom?
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Przystosowanie obiektów do potrzeb najmłodszych gości to coraz częściej jedno z podstawowych kryteriów wyboru hotelu...Wiecej... -
Jak promować hotel w Internecie? – cz. 1: strona internetowa
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Strona internetowa to nie tylko wirtualna wizytówka hotelu, to przede wszystkim sposób na przyciągnięcie nowych...Wiecej... -
Jak umilić gościom pobyt w hotelu? – cz. 1
Posty :: Promocja hotelu2024-04-19Istnieje wiele sposobów na to, aby umilić i uatrakcyjnić gościom czas spędzony w hotelu lub pensjonacie. I większość...Wiecej... -
Kosmetyki hotelowe – postaw na minimalizm i elegancję
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Często o opinii gości na temat pobytu w hotelu decydują pozornie nieistotne szczegóły. Jednym z nich jest wygląd i...Wiecej... -
Nowe technologie w hotelach - rozwiązania mobilne
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Jak wygląda recepta na sukces hotelu w świecie urządzeń mobilnych? Po pierwsze – dać się znaleźć, po drugie – w...Wiecej... -
Hotele przyjazne rodzinom z dziećmi – co oferują gościom?
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Przystosowanie obiektów do potrzeb najmłodszych gości to coraz częściej jedno z podstawowych kryteriów wyboru hotelu...Wiecej... -
Jak promować hotel w Internecie? – cz. 1: strona internetowa
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Strona internetowa to nie tylko wirtualna wizytówka hotelu, to przede wszystkim sposób na przyciągnięcie nowych...Wiecej... -
Jak umilić gościom pobyt w hotelu? – cz. 1
Posty :: Promocja hotelu2024-04-19Istnieje wiele sposobów na to, aby umilić i uatrakcyjnić gościom czas spędzony w hotelu lub pensjonacie. I większość...Wiecej... -
Kosmetyki hotelowe – postaw na minimalizm i elegancję
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Często o opinii gości na temat pobytu w hotelu decydują pozornie nieistotne szczegóły. Jednym z nich jest wygląd i...Wiecej... -
Nowe technologie w hotelach - rozwiązania mobilne
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Jak wygląda recepta na sukces hotelu w świecie urządzeń mobilnych? Po pierwsze – dać się znaleźć, po drugie – w...Wiecej...
Leave a comment