Jak ożywić martwy sezon?

Maksymalne obłożenie cieszy, jednak w większości przypadków nie jest standardem, a jedynie oznaką wysokiego sezonu. Jednak wiele ośrodków, szczególnie tych położonych w destynacjach letnich lub zimowych wyjazdów, w pozostałych miesiącach świeci pustkami. Jak temu zaradzić? Jak wykorzystać ten moment? I co najważniejsze – jak przyciągnąć klientów poza sezonem?

Jak ożywić martwy sezon?


Maksymalne obłożenie cieszy, jednak w większości przypadków nie jest standardem, a jedynie oznaką wysokiego sezonu. Jednak wiele ośrodków, szczególnie tych położonych w destynacjach letnich lub zimowych wyjazdów, w pozostałych miesiącach świeci pustkami. Jak temu zaradzić? Jak wykorzystać ten moment? I co najważniejsze – jak przyciągnąć klientów poza sezonem?


Okres tzw. niskiego sezonu warto przeznaczyć na „złapanie oddechu”, drobne remonty w obiekcie, szkolenie personelu czy przygotowanie się do nowego sezonu. Zwykle jednak czas małego obłożenia trwa miesiącami i generuje spore koszty. Jakie zatem są sposoby na przyciągnięcie klientów poza szczytem sezonu?


Szkolenia i konferencje


Masz dobre zaplecze konferencyjne? Najbliższe otoczenie daje możliwość zorganizowania atrakcji dla gości, niezależnie od pogody i pory roku? A może wystarczy nieco zmienić ofertę lub doposażyć kilka sal, aby móc zaproponować ofertę szkoleniową dla firm? To świetny i opłacalny kierunek działalności poza sezonem. A wejście w stałą współpracę z kilkoma dużymi firmami pozwala na regularne zmniejszanie niskiego obłożenia. Zaproponuj także lokalnym firmom organizującym szkolenia możliwość udostępnienia swoich wnętrz na ich potrzeby. 


Pobyty szkoleniowe i konferencyjne mają dodatkowe zalety w postaci opłat za wynajem sal. Dodatkowo hotel zapewnia posiłki w restauracji hotelowej i napoje w kawiarni, może także zorganizować inne atrakcje (np. wycieczkę po okolicy) dla uczestników konferencji.


Oferta biznesowa


To jedno z głównych źródeł napływu klientów poza sezonem. Zadbaj o przejrzystą i atrakcyjną ofertę pobytów służbowych. Wiele zawodów, np. przedstawiciela handlowego czy serwisanta, jest „całoroczna” i dużo podróżują oni po kraju, niezależnie od pory roku. Ich obecność w regionie jest niezależna od pogody i atrakcji turystycznych. Dodatkowo to ten rodzaj gości, którzy przyjeżdżają na pobyt w ciągu tygodnia, w czasie dni roboczych, wypełniając dodatkowo lukę między weekendami.


Oferta tematyczna


Zorganizuj kilkudniowy pobyt tematyczny, np. związany ze zwiedzaniem lokalnych winnic. Zauważasz, że Twoich gości interesują lokalne zabytki? Skontaktuj się z lokalnym stowarzyszeniem turystycznym i zaproponuj wspólną organizację wycieczek po okolicy. A może zauważyłeś napływ turystów z zagranicy? Zadbaj o dobrą ofertę dla klientów międzynarodowych i promocję swojego obiektu wśród tej grupy docelowej. Znajdź coś, co przyciągnie do Twojego obiektu grupę zainteresowanych osób i ułatw im pobyt, zorganizuj coś specjalnie dla nich.

Dowiedz się więcej, jak wykorzystać turystykę tematyczną do przyciągnięcia nowych klientów>>


Promocje nie tylko dla stałych klientów


Jednym z głównych argumentów przemawiających za wyborem konkretnego hotelu lub pensjonatu jest cena. Atrakcyjne pakiety pobytowe, szczególnie te skierowane do stałych klientów (np. w newsletterze) potrafią przyciągnąć klientów w każdym momencie. To też dobra zachęta dla nowych klientów, dlatego warto przeznaczyć pewien budżet na reklamę promocyjnej oferty, np. poprzez system poleceń, rozważ też reklamę w wyszukiwarce Google lub w portalach bookingowych.


Strefa SPA


Jeśli myślisz o inwestycji, to rozważ poszerzenie swojej oferty o strefę SPA. W sezonie hotel czy pensjonat tylko na tym zyska, a poza sezonem – może być świetnym wabikiem, szczególnie dla stałych klientów. Jest spora grupa gości, którzy szukają relaksu i wypoczynku w czasie zimowych pracowitych miesięcy. Zwykle wybierają na pobyt miejsca z dobrym zapleczem SPA, w znanej okolicy, z dala od zgiełku i atrakcji turystycznych. 


Lokalna współpraca


Może Twój obiekt jest dobrą bazą wypadową do zwiedzania innych atrakcji w okolicy? Spróbuj wejść we współpracę z lokalnym centrum turystycznym. Poszukaj położonych niedaleko ciekawych miejsc do odwiedzenia i porozmawiaj z ich właścicielami na temat stworzenia wspólnej oferty (Ty zaproponuj nocleg, a oni – pakiet atrakcji). Wyjdź z inicjatywą do biur turystycznych, najlepiej proponując referencyjne warunki za regularne kierowanie klientów.


Portale rezerwacyjne


To dobre źródło rezerwacji, nie tylko przy wysokim sezonie. Chcąc ściągnąć więcej gości do siebie, warto przeznaczyć pewien budżet na działania promocyjne w serwisie rezerwacyjnym, np. wyróżnienie oferty czy dodatkową zniżkę na pobyt. Takie działania zazwyczaj są skuteczne i pozwalają zwiększyć obłożenie. 

Dowiedz się więcej, dlaczego warto pokazać swoją ofertę w portalach bookingowych>> 


Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny


To cykliczna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej mająca na celu zachęcanie do podróżowania po kraju, szczególnie poza sezonem. Akcja organizowana jest dwa razy do roku: wiosną i jesienią. Podczas każdej edycji zgłoszone do niej obiekty (hotele, muzea, atrakcje turystyczne) oferują duże zniżki na pobyt. Ma to z jednej strony popularyzować miejsca warte odwiedzenia w Polsce, a z drugiej – ożywiać niski sezon w branży hotelarskiej. 


Jest wiele sposobów na przyciągnięcie gości poza sezonem. Zastanów się, które z nich najlepiej wpisują się w specyfikę Twojego obiektu – i zacznij działać.



Komentarze


Brak komentarzy