W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
Jak promować hotel w Internecie? – cz. 1: strona internetowa
Internet to obecnie jedno z głównych źródeł informacji o obiektach noclegowych. To pierwsze miejsce, w którym goście hotelowi szukają miejsca na urlop, weekendowy wypad, ferie czy wyjazd służbowy. Dlatego tak ważna jest dbałość o obecność i wizerunek obiektu w tym kanale. Co więcej – w dobie powszechnych smartfonów, tabletów i komputerów przenośnych coraz popularniejsza staje się rezerwacja noclegów przez Internet mobilny, dlatego strony i aplikacje hotelu powinny być przystosowane także do tej technologii.
Strona internetowa - od czego zacząć?
Na początek warto sobie uświadomić, że budowa strony internetowej dla hotelu lub pensjonatu ma dwa podstawowe cele. Po pierwsze – to dbałość o wizerunek obiektu – to wizytówka hotelu i miejsce na dokładne zaprezentowanie oferty. Współcześnie obecność informacji o obiekcie w Internecie jest niezbędna do prowadzenia biznesu, bo strona w Internecie to przede wszystkim sposób, aby dać się znaleźć potencjalnym nowym klientom. Po drugie – witryna internetowa powinna być dobrze skonstruowana pod kątem programistycznym. Warto zadbać o to, aby znalazły się na niej treści przyjazne wyszukiwarkom (przede wszystkim jednej najważniejszej – Google.com), co ułatwi pozycjonowanie. Ponadto strona powinna być stosunkowo „lekka”, czyli nie przeładowana treścią i grafiką, aby bez problemu otwierała się przy różnej prędkości łącza na różnych urządzeniach. Najnowsze standardy wymagają także, aby strona była przyjazna urządzeniom mobilnym (smartfony, tablety itd.), dlatego należy zadbać o to, aby była responsywna (skonstruowana w technologii RWD – ang. responsive web design).
Stworzenie strony internetowej warto powierzyć sprawdzonej i doświadczonej firmie. To skomplikowany projekt, dlatego warto powierzyć go profesjonalistom. Początkowe wydatki na stronę internetową wiążą się: z wykupieniem domeny internetowej i hostingu – czyli miejsca na serwerze na stronę internetową (opłaty abonamentowe), stworzenia projektu graficznego dla witryny oraz zbudowania zaplecza programistycznego. W tym początkowym etapie należy sobie uświadomić, że warto dokładnie zaplanować, jakie treści będą na stronie i ich stworzenie warto zlecić doświadczonym redaktorom lub copywriterom (często wchodzi to w zakres obowiązków firmy zajmującej się tworzeniem strony). Dlaczego to jest tak ważne? Ponieważ to głównie treści decydują o tym, jakie pozycje zajmie strona w wynikach wyszukiwania, co przekłada się bezpośrednio na liczbę odwiedzających.
Jakie elementy powinny znaleźć się na stronie?
Wygląd i zawartość strony będzie ściśle związana ze specyfiką danego obiektu, jednak jest kilka elementów, które pomogą w promocji obiektu. Najważniejsze jest dokładne przedstawienie obiektu, jego oferty i szczegółowego cennika. Goście nie lubią być zaskakiwani dodatkowymi kosztami lub po prostu mogą nie być na nie przygotowani. Bardzo ważna jest galeria zdjęć z obiektu i jego okolicy. Warto pokazać dokładnie, co hotel lub pensjonat ma do zaoferowania, jednak zadbajmy o to, aby zdjęcia były profesjonalnie wykonane – ostre, wykadrowane, z dobrym oświetleniem. Osoby, które znalazły ofertę obiektu w Internecie chcą dokładnie wiedzieć, czego mogą się spodziewać po przyjeździe. Brak zdjęć często już na początku dyskwalifikuje pensjonat, a złej jakości grafiki mogą skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów.
Warto zadbać o łatwe i zróżnicowane sposoby na skontaktowanie się. Na stronie www w kilku miejscach warto w widoczny sposób pokazać nie tylko numery telefonów, ale także adres e-mail, możliwość wysłania wiadomości w komunikatorach internetowych itd. Zakładka kontaktowa powinna także zawierać dokładny adres (najlepiej także z lokalizacją gps – informacja przydatna dla podróżnych korzystających z nawigacji satelitarnej), mapę i wskazówki dojazdu.
Jeśli chcielibyśmy utrzymać stały kontakt z osobami, które są zainteresowane ofertą obiektu, warto zaplanować na stronie pole umożliwiające zostawienie swojego adresu e-mail i zapis na newsletter. Jednak zanim udostępnimy taką możliwość, warto się zastanowić, czy będziemy w stanie w przyszłości regularnie wysyłać do gości wiadomości (np. z ponownym zaproszeniem, z obowiązującymi promocjami, z informacjami co się dzieje w obiekcie). Dobrym rozwiązaniem jest także stworzenie osobnej zakładki z promocjami, z pakietami rabatowymi lub dodatkowymi usługami.
przykład pomysłowej strony internetowej: www.hotelbania.pl
Dla większych obiektów dobrym rozwiązaniem jest także umieszczenie na stronie panelu do rezerwacji noclegów on-line. Taka wtyczka ma połączenie z informatycznym systemem zarządzania hotelem, dzięki czemu goście mogą sami sprawdzić dostępność noclegów w konkretnym momencie. Co więcej – mogą sami zarezerwować pobyt, co znacznie ułatwia pracę recepcji.
Leave a comment