Ostatnie posty

Zadbaj o najważniejszą część hotelu

Odpowiedź jest prosta - chodzi o wygodę, wystrój i atmosferę panującą w pokojach hotelowych. Tak jak recepcja jest wizytówką („twarzą”) hotelu lub pensjonatu, tak pokoje są jego sercem. To tu goście spędzają najwięcej czasu, odpoczywają, śpią. To od czystości pokojów, wystroju, jakości materiałów i designu mebli, od wyposażenia przede wszystkim zależy, czy odwiedzający będą zadowoleni z pobytu. Wygodne łóżka, funkcjonalne meble, czysta łazienka, przyjemny dla oka, relaksujący wystrój wnętrza pokoju – to wszystko składa się na ogólny nastrój i atmosferę panującą w hotelu. 

Tu od razu nasuwa się kwestia pracowników, którzy bezpośrednio zajmują się obsługą pokojów – dbaniem o ich wygląd i czystość. To wysoka jakość ich pracy ma kluczowe znaczenie dla komfortu gości, a często to właśnie oni stają się najbardziej niedocenianym działem obiektu. Personel obsługujący pokoje nie ma bezpośredniego kontaktu z Klientem – to fakt, jednak to efekt jego pracy zdecyduje o opinii odwiedzających o obiekcie. Dlatego tak ważne jest zrozumienie kluczowej wagi, jaką pracownicy obsługi pokojów przykładają do swojej pracy. 

Jak zadbać o najważniejszą część hotelu?

1. Dobra organizacja pracy pracowników obsługi pokojów – w tym przede wszystkim określenie jasnych wytycznych co ich zakresu obowiązków. Pracownicy, którzy mają jasno określone wymagania, będą bardziej zdyscyplinowani. W tym celu pomocne będzie opracowanie instrukcji sprzątania – wypisanie punkt po punkcie, co i w jaki sposób na zostać zrobione. Ponadto warto tak planować ich pracę, aby mogły one realnie wykonać swoje obowiązki. Jeśli będą miały za dużo „na głowie”, wówczas nie pomoże nawet najlepiej rozpisany grafik.

2. Okresowy przegląd pokojów – warto w regularnych odstępach czasowych przeprowadzać przegląd pokojów i zwrócić uwagę na takie kwestie, jak: czy wszystkie sprzęty dobrze działają, czy meble i wyposażenie noszą widoczne ślady zużycia, czy łazienka jest idealnie wysprzątania, czy należy wymienić niektóre elementy wyposażenia? Zastanówmy się też, czy wystrój wnętrza nie wymaga odświeżenia, a pokój odmalowania? Czasami drobne niedogodności (np. obluzowana klamka, migająca lampka, niedziałający kontakt, skrzypiące drzwi szafy, zacinający się karnisz) mogą skutecznie uprzykrzyć pobyt, a przecież tak łatwo ich uniknąć. Poprośmy także personel pokojowy, aby zwracał uwagi na te kwestie w codziennej pracy.

3. Ergonomiczny i poręczny sprzęt i wyposażenie – lekki, łatwo prowadzący się wózek serwisowy, wyposażony we wszystkie niezbędne środki czystości to podstawa wydajnej pracy personelu sprzątającego. To wszystko ma wpływ na jakość i tempo pracy ekipy sprzątającej. 

więcej o wyposażeniu wózka serwisowego dowiesz się tutaj: Jak usprawnić pracę personelu sprzątającego? >> 

4. Profesjonalna chemia do sprzątania – tak jak sprzęt do sprzątania powinien być dobrej jakości, tak samo warto wybierać wysokiej jakości profesjonalne środki czystości dla hoteli. Przeznaczone właśnie do tego celu, wydajne, pozwalające na łatwe utrzymanie czystości, pozostawiające miły zapach. Zwróćmy uwagę na stosowanie specjalistycznych preparatów do różnych powierzchni (do powierzchni szklanych, do łazienek, stref spa, do drewna, skóry itd.) – pozwoli to nie tylko na sprawne czyszczenie, ale też na pielęgnację i zachowanie sprzętów i wyposażenia w dobrej kondycji.

Sprawdź naszą ofertę specjalistycznych środków czystości dla hoteli: seria YEP – profesjonalne sprzątanie>> 

5. Zaskocz gości miłym drobiazgiem – wyposażenie pokojów hotelowych w kosmetyki i elementy galanterii hotelowej staje się już standardem w większości obiektów noclegowych. Można jednak pójść o krok dalej i zaoferować im personalizowane kosmetyki hotelowe, ręczniki, kapcie i szlafroki z logotypem hotelu czy małe zestawy kosmetyków na początek lub koniec pobytu. Przygotuj dla nowych gości bilecik powitalny i zostaw w pokoju w widocznym miejscu, a na koniec pobytu podaruj przy wymeldowaniu mały zestaw kosmetyków hotelowych w spersonalizowanych opakowaniach. To drobne gesty, a pozwolą wyróżnić obiekt na tle konkurencji i pozostawią w pamięci gości miłe wspomnienia.

6. Opinie o hotelu – niezadowoleni goście hotelowi dzielą na tych, którzy natychmiast reagują na wszelkie niedogodności podczas pobytu oraz na tych, którzy swoimi zastrzeżeniami dzielą się nie z obsługą hotelu, ale z Internautami na ogólnodostępnych serwisach hotelarskich. Jak w przypadku tych pierwszych możemy niemal natychmiast zareagować i rozwiązać kłopotliwą sytuację, tak z tą drugą grupą... no cóż, możemy jedynie przedstawić swoje zdanie pod niesprzyjającym komentarzem. Warto jednak wyciągnąć z tego wnioski. Portale z opiniami o hotelach są ogromnym źródłem wiedzy dla osób zarządzających obiektami – co należy poprawić, z czego klienci nie są zadowoleni, gdzie są słabe punkty obsługi hotelowej, co przeszkadza, a za co goście cenią konkretny hotel lub pensjonat

fot. Dan Taylor-Watt, flickr.com, creative commons licence

Leave a comment