Podróżowanie z dziećmi, szczególnie małymi, wymaga zabrania ze sobą sporego bagażu. Dlatego rodzice coraz częściej,...
Ostatnie posty
-
Jak wybrać środki czystości dla hoteli? – przegląd produktów do sprzątania, do kuchni i do pralni2024-04-22
Jak wybrać środki do sprzątania dla hoteli? Niełatwo odpowiedzieć na to pytanie, tym bardziej patrząc na bardzo...
-
Galanteria hotelowa - przegląd drobnego wyposażenia2024-04-22
W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
-
Jak ożywić martwy sezon?2024-04-22
Maksymalne obłożenie cieszy, jednak w większości przypadków nie jest standardem, a jedynie oznaką wysokiego sezonu....
-
Prawdy i mity na temat profesjonalnych środków czystości dla hoteli2024-04-22
Czy chemia dla hoteli dużo kosztuje? Czy czyści lepiej niż „zwykłe” środki czyszczące? Jak bardziej skoncentrowane...
-
Kalendarz imprez hotelowych2024-04-22
W szczycie sezonu zwykle nie musimy martwić się o obłożenie. Ale jak przyciągnąć klientów w martwych okresach? Jakie...
-
Jakie kosmetyki hotelowe na jesień i zimę?2024-04-22
W zależności od pory roku zmieniają się potrzeby skóry. Jesienią i zimą wymaga ona większego nawilżenia i odżywienia....
-
Portale rezerwacyjne - gdzie warto pokazać ofertę hotelu?2024-04-22
Od kilku lat obserwuje się rosnącą popularność serwisów rezerwacyjnych. Czy i jak przekłada się to na sprzedaż oferty...
-
Dobre i tanie kosmetyki hotelowe - czy takie istnieją?2024-04-22
Wysokiej jakości zestawy kosmetyków hotelowych za niewielkie pieniądze – czy to możliwe? Czy da się relatywnie niskim...
-
Personalizacja kosmetyków hotelowych - czy warto?2024-04-22
Dodanie własnego logotypu na opakowaniach kosmetyków hotelowych to jeden z tych czynników, które zwracają uwagę na...
-
Hotel przyjazny rodzinie - udogodnienia dla dzieci w hotelach2024-04-22
Podróżowanie z dziećmi, szczególnie małymi, wymaga zabrania ze sobą sporego bagażu. Dlatego rodzice coraz częściej,...
-
Jak wybrać środki czystości dla hoteli? – przegląd produktów do sprzątania, do kuchni i do pralni2024-04-22
Jak wybrać środki do sprzątania dla hoteli? Niełatwo odpowiedzieć na to pytanie, tym bardziej patrząc na bardzo...
-
Galanteria hotelowa - przegląd drobnego wyposażenia2024-04-22
W co wyposażyć pokoje hotelowe, aby zapewnić gościom wygodny pobyt? Po jakie produkty sięgnąć, aby podkreślić...
-
Jak ożywić martwy sezon?2024-04-22
Maksymalne obłożenie cieszy, jednak w większości przypadków nie jest standardem, a jedynie oznaką wysokiego sezonu....
Kategorie
Szukaj
Starsze wpisy

Jak promować hotel w Internecie? – cz. 1: strona internetowa
Internet to obecnie jedno z głównych źródeł informacji o obiektach noclegowych. To pierwsze miejsce, w którym goście hotelowi szukają miejsca na urlop, weekendowy wypad, ferie czy wyjazd służbowy. Dlatego tak ważna jest dbałość o obecność i wizerunek obiektu w tym kanale. Co więcej – w dobie powszechnych smartfonów, tabletów i komputerów przenośnych coraz popularniejsza staje się rezerwacja noclegów przez Internet mobilny, dlatego strony i aplikacje hotelu powinny być przystosowane także do tej technologii.
Strona internetowa - od czego zacząć?
Na początek warto sobie uświadomić, że budowa strony internetowej dla hotelu lub pensjonatu ma dwa podstawowe cele. Po pierwsze – to dbałość o wizerunek obiektu – to wizytówka hotelu i miejsce na dokładne zaprezentowanie oferty. Współcześnie obecność informacji o obiekcie w Internecie jest niezbędna do prowadzenia biznesu, bo strona w Internecie to przede wszystkim sposób, aby dać się znaleźć potencjalnym nowym klientom. Po drugie – witryna internetowa powinna być dobrze skonstruowana pod kątem programistycznym. Warto zadbać o to, aby znalazły się na niej treści przyjazne wyszukiwarkom (przede wszystkim jednej najważniejszej – Google.com), co ułatwi pozycjonowanie. Ponadto strona powinna być stosunkowo „lekka”, czyli nie przeładowana treścią i grafiką, aby bez problemu otwierała się przy różnej prędkości łącza na różnych urządzeniach. Najnowsze standardy wymagają także, aby strona była przyjazna urządzeniom mobilnym (smartfony, tablety itd.), dlatego należy zadbać o to, aby była responsywna (skonstruowana w technologii RWD – ang. responsive web design).
Stworzenie strony internetowej warto powierzyć sprawdzonej i doświadczonej firmie. To skomplikowany projekt, dlatego warto powierzyć go profesjonalistom. Początkowe wydatki na stronę internetową wiążą się: z wykupieniem domeny internetowej i hostingu – czyli miejsca na serwerze na stronę internetową (opłaty abonamentowe), stworzenia projektu graficznego dla witryny oraz zbudowania zaplecza programistycznego. W tym początkowym etapie należy sobie uświadomić, że warto dokładnie zaplanować, jakie treści będą na stronie i ich stworzenie warto zlecić doświadczonym redaktorom lub copywriterom (często wchodzi to w zakres obowiązków firmy zajmującej się tworzeniem strony). Dlaczego to jest tak ważne? Ponieważ to głównie treści decydują o tym, jakie pozycje zajmie strona w wynikach wyszukiwania, co przekłada się bezpośrednio na liczbę odwiedzających.
Jakie elementy powinny znaleźć się na stronie?
Wygląd i zawartość strony będzie ściśle związana ze specyfiką danego obiektu, jednak jest kilka elementów, które pomogą w promocji obiektu. Najważniejsze jest dokładne przedstawienie obiektu, jego oferty i szczegółowego cennika. Goście nie lubią być zaskakiwani dodatkowymi kosztami lub po prostu mogą nie być na nie przygotowani. Bardzo ważna jest galeria zdjęć z obiektu i jego okolicy. Warto pokazać dokładnie, co hotel lub pensjonat ma do zaoferowania, jednak zadbajmy o to, aby zdjęcia były profesjonalnie wykonane – ostre, wykadrowane, z dobrym oświetleniem. Osoby, które znalazły ofertę obiektu w Internecie chcą dokładnie wiedzieć, czego mogą się spodziewać po przyjeździe. Brak zdjęć często już na początku dyskwalifikuje pensjonat, a złej jakości grafiki mogą skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów.
Warto zadbać o łatwe i zróżnicowane sposoby na skontaktowanie się. Na stronie www w kilku miejscach warto w widoczny sposób pokazać nie tylko numery telefonów, ale także adres e-mail, możliwość wysłania wiadomości w komunikatorach internetowych itd. Zakładka kontaktowa powinna także zawierać dokładny adres (najlepiej także z lokalizacją gps – informacja przydatna dla podróżnych korzystających z nawigacji satelitarnej), mapę i wskazówki dojazdu.
Jeśli chcielibyśmy utrzymać stały kontakt z osobami, które są zainteresowane ofertą obiektu, warto zaplanować na stronie pole umożliwiające zostawienie swojego adresu e-mail i zapis na newsletter. Jednak zanim udostępnimy taką możliwość, warto się zastanowić, czy będziemy w stanie w przyszłości regularnie wysyłać do gości wiadomości (np. z ponownym zaproszeniem, z obowiązującymi promocjami, z informacjami co się dzieje w obiekcie). Dobrym rozwiązaniem jest także stworzenie osobnej zakładki z promocjami, z pakietami rabatowymi lub dodatkowymi usługami.
przykład pomysłowej strony internetowej: www.hotelbania.pl
Dla większych obiektów dobrym rozwiązaniem jest także umieszczenie na stronie panelu do rezerwacji noclegów on-line. Taka wtyczka ma połączenie z informatycznym systemem zarządzania hotelem, dzięki czemu goście mogą sami sprawdzić dostępność noclegów w konkretnym momencie. Co więcej – mogą sami zarezerwować pobyt, co znacznie ułatwia pracę recepcji.
Podobne posty
-
Nowe technologie w hotelach - rozwiązania mobilne
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Jak wygląda recepta na sukces hotelu w świecie urządzeń mobilnych? Po pierwsze – dać się znaleźć, po drugie – w...Wiecej... -
Hotele przyjazne rodzinom z dziećmi – co oferują gościom?
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Przystosowanie obiektów do potrzeb najmłodszych gości to coraz częściej jedno z podstawowych kryteriów wyboru hotelu...Wiecej... -
Kosmetyki i galanteria hotelowa – które produkty można personalizować?
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Umieszczenie własnego logotypu na kosmetykach i elementach wyposażenia hotelu to przede wszystkim sposób na...Wiecej... -
Jak umilić gościom pobyt w hotelu? – cz. 1
Posty :: Promocja hotelu2024-04-19Istnieje wiele sposobów na to, aby umilić i uatrakcyjnić gościom czas spędzony w hotelu lub pensjonacie. I większość...Wiecej... -
Kosmetyki hotelowe – postaw na minimalizm i elegancję
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Często o opinii gości na temat pobytu w hotelu decydują pozornie nieistotne szczegóły. Jednym z nich jest wygląd i...Wiecej... -
Nowe technologie w hotelach - rozwiązania mobilne
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Jak wygląda recepta na sukces hotelu w świecie urządzeń mobilnych? Po pierwsze – dać się znaleźć, po drugie – w...Wiecej... -
Hotele przyjazne rodzinom z dziećmi – co oferują gościom?
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Przystosowanie obiektów do potrzeb najmłodszych gości to coraz częściej jedno z podstawowych kryteriów wyboru hotelu...Wiecej... -
Kosmetyki i galanteria hotelowa – które produkty można personalizować?
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Umieszczenie własnego logotypu na kosmetykach i elementach wyposażenia hotelu to przede wszystkim sposób na...Wiecej... -
Jak umilić gościom pobyt w hotelu? – cz. 1
Posty :: Promocja hotelu2024-04-19Istnieje wiele sposobów na to, aby umilić i uatrakcyjnić gościom czas spędzony w hotelu lub pensjonacie. I większość...Wiecej... -
Kosmetyki hotelowe – postaw na minimalizm i elegancję
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Często o opinii gości na temat pobytu w hotelu decydują pozornie nieistotne szczegóły. Jednym z nich jest wygląd i...Wiecej... -
Nowe technologie w hotelach - rozwiązania mobilne
Posty :: Promocja hotelu2024-04-20Jak wygląda recepta na sukces hotelu w świecie urządzeń mobilnych? Po pierwsze – dać się znaleźć, po drugie – w...Wiecej...
Leave a comment