W jaki sposób podnieść standard w hotelu? Kosmetyki hotelowe i ich rola

Co wpływa na standard hotelu i to, iloma gwiazdkami może się pochwalić? Czynników, które mają znaczenie jest wiele. Ot, choćby wielkość pokoju, dostęp do łazienki, telewizora, klimatyzacji, obecność siłowni czy strefy SPA w obiekcie czy obecność usług concierge. Ale równie istotne jest wyposażenie pokoju – także, gdy chodzi o kosmetyki hotelowe.

W jaki sposób podnieść standard w hotelu? Kosmetyki hotelowe i ich rola
Co wpływa na standard hotelu i to, iloma gwiazdkami może się pochwalić? Czynników, które mają znaczenie jest wiele. Ot, choćby wielkość pokoju, dostęp do łazienki, telewizora, klimatyzacji, obecność siłowni czy strefy SPA w obiekcie czy obecność usług concierge. Ale równie istotne jest wyposażenie pokoju – także, gdy chodzi o kosmetyki hotelowe.




O ile hotele jedno- czy dwugwiazdkowe zazwyczaj kosmetyków gościom nie oferują, o tyle od trzech gwiazdek wzwyż to już obowiązek. Choć dla hotelu to dodatkowa inwestycja, zyski przewyższają koszty. Dlaczego? Bo dobrej jakości kosmetyki hotelowe budują wizerunek marki obiektu i sprawiają że gość, mówiąc kolokwialnie, czuje się bardziej „dopieszczony”. Jakie zatem kosmetyki powinny się obowiązkowo znaleźć w łazience każdego hotelowego pokoju? Jak wybrać ich markę i o co jeszcze zadbać, by każdy gość poczuł się obsłużony bardziej niż profesjonalnie? Oto kilka najważniejszych wskazówek.

Kosmetyki mini czy duże butelki?



Kupując kosmetyki do domu, wybieramy ich pełne wersje. Ale w podróży, która najczęściej nie jest zbyt długa, potrzebujemy jedynie niewielkich porcji mydła, żelu pod prysznic czy szamponu. Od hotelu goście zazwyczaj nie oczekują więc dużych butelek kosmetyków w pokojach. Ale czasami inwestycja w nie jest bardziej opłacalna. Zwłaszcza, że oferują je takie marki, jak choćby Dove i Lux. Co więcej, dostępne są opakowania szamponów czy żeli pod prysznic tych producentów, stworzone właśnie na potrzeby hoteli i pensjonatów. Można je zamontować w kabinie prysznicowej czy przy wannie. Każda butelka posiada specjalny dozownik – wygodny i higieniczny zarazem. Butelka jest przytwierdzona do ściany, a by nabrać porcję kosmetyku wystarczy nacisnąć. To rozwiązanie wygodne również dla obsługi hotelowej, która nie musi codziennie uzupełniać kosmetyków, a jedynie po każdym wyjeździe gościa uzupełnić/ wymienić duże butelki.

Takie rozwiązanie sprawdza się jednak przede wszystkim w hotelach, które, po pierwsze – przyjmują gości na dłuższe pobyty (np. w wakacyjnych kurortach w trakcie wysokiego sezonu), a po drugie – są gotowe postawić na kosmetyki konkretnych marek ze średniej półki. W 5-gwiazdkowym hotelu produkty marek drogeryjnych na pewno nie sprostają oczekiwań gościa. Właśnie dlatego znacznie popularniejszym rozwiązaniem są kosmetyki hotelowe w mini opakowaniach.



Klasa kosmetyków a standard hotelu



Jakość kosmetyków zdecydowanie ma wpływ na to, jak zostanie oceniony przez gościa standard obiektu. Oczywiście, nikt nie spodziewa się po 2-gwiazdkowych hotelach kosmetyków wartych setki złotych. Ale wybór produktów najniższej możliwej jakości będzie oznaczał tak naprawdę wyrzucenie pieniędzy w błoto. By zrozumieć, dlaczego, wystarczy się postawić w roli gościa. Czy menedżer hotelu czerpałby przyjemność, gdyby był skazany na szampon o nieprzyjemnym, chemicznym zapachu, który w ogóle się nie pieni lub równie „dobry” żel pod prysznic? Bynajmniej. A złe doświadczenie przełoży się na ocenę obiektu hotelowego. Kilka negatywnych komentarzy w Internecie może zaś doprowadzić do spadku zainteresowania ofertą noclegową.
Jak zatem znaleźć właściwy balans? Hotele 2-3- gwiazdkowe mogą z powodzeniem postawić na ekonomiczną linię kosmetyków, która z jednej strony generuje niższe wydatki, a z drugiej – zapewnia eleganckie opakowania oraz przyzwoitą jakość produktów. Ci zaś, którzy chcą gościom zapewnić możliwość skorzystania z pielęgnacji z najwyższej półki zainwestować mogą w kosmetyki premium, nawet kosztem delikatnego podniesienia ceny za nocleg.



Jakie kosmetyki hotelowe są „obowiązkowe”, a jakie opcjonalne?



To, jakiego typu produkty kosmetyczne znajdą się w hotelowej łazience, ponownie, zależy głównie od standardu obiektu. Przyjrzyjmy się, jak wygląda wersja „absolutne minimum” oraz najbardziej ekskluzywna.
W obiektach o dwóch lub trzech gwiazdkach zazwyczaj hotelowa łazienka zawiera standardowy komplet preparatów kosmetycznych. Jakich? Wymienić trzeba produkty takie, jak:



  • mydło – w płynie lub w kostce (mowa o małych kostkach – np. takich jak orientalne mydełko BASHIRA czy Green Olive oraz np. Cloud Bay w wersji ekonomicznej),
  • szampon do włosów – najczęściej oferowany w niewielkich tubkach, jak np. Pure czy buteleczkach – choćby Purple Lavender,


W zestawie czeka zazwyczaj także czepek kąpielowy, dzięki któremu gość podczas krótkiego prysznica nie zrujnuje sobie fryzury.
Ale to nie koniec możliwości. Im wyższy standard hotelu, tym szerszy wybór kosmetyków. W 4-5- gwiazdkowych obiektach nie dziwią choćby balsamy do ciała, zestawy do mycia zębów czy zestawy do golenia.
Stały dostęp do kosmetyków
Jakość kosmetyków, ich odpowiednia gama czy opakowanie to kwestie kluczowe dla każdego hotelu, który chce utrzymać pozytywny wizerunek w oczach gości. Ale znaczenie ma także sposób dostarczania kosmetyków do pokoju. Warto zadbać o wypracowanie procedur w tym zakresie. Przyjęcie zasady, że jeśli pokojowa nie widzi w kabinie prysznicowej, koło wanny czy na umywalce pozostawionych dzień wcześniej kosmetyków, powinna zawsze dołożyć nowe.

Komentarze


Brak komentarzy